Trwa ładowanie...

8 stacji telewizyjnych, których już nie ma. Te kanały zniknęły z anteny

W telewizji możemy odbierać ponad 200 kanałów nadających w języku polskim. W ostatnich 30 latach z naszego kraju zniknęło jednak sporo kanałów o różnorodnej tematyce. Część z nich całkowicie zaprzestała nadawania, a pozostałe zmieniły swoją nazwę i ramówkę.

Część kanałów telewizyjnych całkowicie zniknęła, inne zmieniły swoją nazwę i ramówkęCzęść kanałów telewizyjnych całkowicie zniknęła, inne zmieniły swoją nazwę i ramówkęŹródło: YouTube, fot: Dawno Temu W TV, Telewizja dawniej, Bytesize Music, DruchaTV
d4cqb0y
d4cqb0y

1. RTL7

Stacja RTL7 rozpoczęła swoją działalność w 1997 roku. Została uruchomiona przez niemiecką firmę RTL Group. Kanał dostępny był dla posiadaczy telewizji satelitarnej. To właśnie tam można było obejrzeć mnóstwo popularnych amerykańskich filmów i kultowych już dziś seriali, takich jak "Sunset Beach", "Siódme niebo" czy "Dragon Ball". Poza tymi rozpoznawalnymi serialami, na RTL7 można było również zobaczyć polskie produkcje.

Jedną z bardziej lubianych przez widzów był talk-show "Wieczór z wampirem", prowadzony przez Wojciecha Jagielskiego. Stacja RTL7 cieszyła się dużą oglądalnością, ale gdy z upływem czasu zainteresowanie widzów spadało, nadawca zdecydował się na sprzedaż. Nabywcą RTL7 okazała się grupa TVN, która w 2002 r. zamieniła tę stację na TVN7 (do chwili obecnej nadaje w telewizji naziemnej).

2. TV Biznes

TV Biznes wystartował w 2003 roku jako pierwszy kanał ekonomiczny w Polsce, stworzony przez prof. Piotra Chomczyńskiego i Piotra Barełkowskiego. Miał siedzibę w Poznaniu, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

d4cqb0y

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Łączę kilka składników i wlewam do kubeczka. Po kilku godzinach tęczowe lody są gotowe

W 2007 roku kanał został przejęty przez Telewizję Polsat, a w 2013 roku przekształcony w Polsat Biznes, który rok później zmienił nazwę na Polsat News 2. Nowy kanał zaczął emitować wiadomości z kraju i ze świata, porzucając wcześniejszą formułę ekonomiczną.

3. TVN CNBC

TVN CNBC powstał w 2007 roku jako kanał gospodarczy na licencji międzynarodowej telewizji CNBC. Za jego utworzenie odpowiadał Roman Młodkowski, ówczesny szef redakcji ekonomicznej TVN24. Po sześciu latach istnienia, w 2013 roku, stacja została zamknięta. W 2014 roku na jej miejsce powstał TVN24 Biznes i Świat, dzisiaj znany jako TVN24 BiS, który prezentuje informacje ekonomiczne oraz wiadomości z całego świata.

4. Atomic TV

Atomic TV to polskojęzyczny kanał muzyczny, który rozpoczął nadawanie w lutym 1997 roku. Emitował teledyski z różnych gatunków muzycznych: pop, rock, hip-hop, heavy metal. W 2000 roku stacja została sprzedana właścicielowi MTV, przekształcając się w MTV Polska. Dzisiaj MTV Polska nadaje głównie reality show, jednak jej korzenie sięgają niezapomnianego Atomic TV.

5. Viva Polska

Viva Polska, muzyczny kanał telewizyjny pochodzenia niemieckiego, zadebiutował w 2000 roku. W 2004 roku nadawcę Vivy przejęła firma MTV Networks Polska (obecne Paramount). Choć na początku emitowano teledyski, z czasem program przejęły shows rozrywkowe. W 2017 roku, z powodu malejącej oglądalności, Viva Polska zakończyła działalność, oficjalnie stając się MTV Music.

6. Religia.tv

Religia.tv, stworzona w 2007 roku z inicjatywy Mariusza Waltera, jednego z założycieli Grupy ITI, początkowo była dostępna tylko na platformie n. Kanał zdołał zdobyć szeroką widownię, osiągając nawet 8,3 mln abonentów. Pomimo sukcesu, kanał nie zdołał się samodzielnie utrzymać i w 2015 roku zaprzestał działalności.

7. TVN Gra

TVN Gra było interaktywnym kanałem telewizyjnym, który rozpoczął nadawanie w 2005 roku. Oferował widzom konkursy i quizy z nagrodami pieniężnymi. Jednak z powodu niskiej oglądalności, zarząd TVN zdecydował się zamknąć stację po 3 latach, w 2008 roku. Kanał okazał się nierentowny, a zainwestowane środki (około 5-6 mln zł) się nie zwróciły.

8. TVN Meteo

TVN Meteo ruszył w 2003 roku, początkowo emitując prognozy pogody. Z czasem w ramówce pojawiły się programy ezoteryczne oraz popularny „Maja w ogrodzie” prowadzony przez Maję Popielarską. W 2013 roku stacja przekształciła się w Meteo Active, oferując programy o zdrowiu i sporcie, jednak nie zyskało to dużego uznania widzów. W 2017 roku Meteo Active zostało zastąpione przez HGTV, tematycznie związane z domem i ogrodem.

d4cqb0y

Dagmara Dąbek

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4cqb0y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4cqb0y