A.pl Internet 16 grudnia zadebiutuje na NewConnect
08.12. Warszawa (PAP) - A.pl Internet, spółka zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl, zadebiutuje na NewConnect w piątek 16 grudnia - poinformowała...
08.12. Warszawa (PAP) - A.pl Internet, spółka zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl, zadebiutuje na NewConnect w piątek 16 grudnia - poinformowała spółka w komunikacie.
W ramach oferty akcji s. F spółka pozyskała 3 mln zł. Łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 3.973.600 akcji serii A, B, C, D, E i F o nominalnej wartości 397.360 zł.
Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery. Spółka podała w komunikacie, że zamierza rozwijać się organicznie, ale także poprzez konsolidację rynku.
W październiku A.pl Internet kupiła sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4 proc. akcji A.pl Internet, z tego 256.666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.
"Działamy w bardzo perspektywicznej branży. W Polsce rynek zakupów spożywczych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1 proc. wartości rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8 proc. Już w najbliższych latach spodziewamy się bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu e-grocery nawet ponad 30 proc. rocznie, bo taka dynamika była obserwowana w innych segmentach handlu detalicznego" - powiedział cytowany w komunikacie Radosław Celiński, prezes A.pl Internet.
"W rezultacie krajowy rynek zakupów spożywczych przez internet w ciągu 5 lat może osiągnąć wartość od 1,8 do 2,5 mld zł. To bardzo obiecująca perspektywa, która kusi kolejnych graczy. Dlatego zależy nam, by jak najszybciej pokryć naszą siecią wszystkie regiony Polski i zająć możliwie najlepszą pozycję na tym rynku. To pozwoli nam na efektywne prowadzenie działalności i osiąganie dodatkowych zysków związanych ze skalą biznesu" - dodał.
A.pl Internet pod marką A.pl prowadzi delikatesy internetowe o zasięgu krajowym. Delikatesy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, a obecnie świadczą usługi również w Trójmieście, Krakowie, Katowicach wraz z miastami wchodzącymi w skład aglomeracji katowickiej, a także w Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku, Szczecinie, Toruniu i Ostródzie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne lokalizacje.
W 2010 r. spółka nawiązała współpracę z notowaną na GPW Grupą Bomi, która została dostawcą produktów oraz akcjonariuszem A.pl Internet. Pakiet akcji A.pl Internet posiada także giełdowa spółka Action.(PAP)
gsu/ osz/
Zgodnie z umową A.pl Internet nabędzie m.in. domenę, prawa do znaku towarowego, bazę klientów oraz bazę towarową supermarketu Fresh24.pl. W zamian Fresh24.pl obejmie 10 proc. akcji A.pl Internet o wartości 3.097.500 zł.
"A.pl Internet ma bardzo ambitne plany rozwoju, które zamierzamy realizować zarówno poprzez wzrost organiczny, jak i konsolidację rynku. Niecały rok temu z delikatesów internetowych działających tylko w Warszawie staliśmy się graczem o zasięgu krajowym. Obecnie nasze oddziały znajdują się już w ośmiu miastach Polski, a planujemy dalsze rozszerzanie działalności o nowe lokalizacje. Chcemy także konsolidować branżę i połączenie sił z Fresh24.pl ma stanowić pierwszy krok w tym kierunku" - powiedział cytowany w komunikacie Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl Internet.
"Rynek warszawski, na którym operują zarówno A.pl jak i Fresh24.pl, jest bardzo atrakcyjny. Jest to bowiem największy w Polsce rynek internetowych zakupów spożywczych i podobnie jak cała branża ma cały czas duży potencjał wzrostu. Funkcjonowanie obu marek A.pl i Fresh24.pl w ramach tych samych struktur pozwoli nam na osiągnięcie synergii na wielu polach, optymalizację kosztów oraz znaczne poszerzenie strefy wpływów na rynku, o który niebawem rozegra się największa walka" - dodał.
Umowę pomiędzy A.pl Internet i Fresh24.pl muszą jeszcze zatwierdzić akcjonariusze Fresh24.pl podczas WZA.
A.pl Internet prowadzi delikatesy internetowe pod marką A.pl. Delikatesy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, a obecnie świadczą usługi także w Trójmieście, Krakowie, Katowicach, Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku i Szczecinie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne miasta.
Spółka podała, że w ciągu ostatniego roku Ap.pl podwoił liczbę aktywnych klientów, zaś wartość zrealizowanych zamówień zwiększyła się o ponad 150 proc., w samym wrześniu 2011 r. osiągnęła rekordowy poziom blisko 1 mln zł.
Akcjonariuszami A.pl internet są giełdowe spółki: Grupa Bomi i Action.
Fresh24.pl to supermarket internetowy obecny na warszawskim rynku od połowy lipca 2009 roku. Spółka jest notowana na NewConnect od lutego tego roku.(PAP)
pel/ ana/