WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

A.pl Internet 16 grudnia zadebiutuje na NewConnect

08.12. Warszawa (PAP) - A.pl Internet, spółka zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl, zadebiutuje na NewConnect w piątek 16 grudnia - poinformowała...

08.12. Warszawa (PAP) - A.pl Internet, spółka zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl, zadebiutuje na NewConnect w piątek 16 grudnia - poinformowała spółka w komunikacie.

W ramach oferty akcji s. F spółka pozyskała 3 mln zł. Łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 3.973.600 akcji serii A, B, C, D, E i F o nominalnej wartości 397.360 zł.

Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery. Spółka podała w komunikacie, że zamierza rozwijać się organicznie, ale także poprzez konsolidację rynku.

W październiku A.pl Internet kupiła sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4 proc. akcji A.pl Internet, z tego 256.666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.

"Działamy w bardzo perspektywicznej branży. W Polsce rynek zakupów spożywczych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1 proc. wartości rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8 proc. Już w najbliższych latach spodziewamy się bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu e-grocery nawet ponad 30 proc. rocznie, bo taka dynamika była obserwowana w innych segmentach handlu detalicznego" - powiedział cytowany w komunikacie Radosław Celiński, prezes A.pl Internet.

"W rezultacie krajowy rynek zakupów spożywczych przez internet w ciągu 5 lat może osiągnąć wartość od 1,8 do 2,5 mld zł. To bardzo obiecująca perspektywa, która kusi kolejnych graczy. Dlatego zależy nam, by jak najszybciej pokryć naszą siecią wszystkie regiony Polski i zająć możliwie najlepszą pozycję na tym rynku. To pozwoli nam na efektywne prowadzenie działalności i osiąganie dodatkowych zysków związanych ze skalą biznesu" - dodał.

A.pl Internet pod marką A.pl prowadzi delikatesy internetowe o zasięgu krajowym. Delikatesy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, a obecnie świadczą usługi również w Trójmieście, Krakowie, Katowicach wraz z miastami wchodzącymi w skład aglomeracji katowickiej, a także w Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku, Szczecinie, Toruniu i Ostródzie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne lokalizacje.

W 2010 r. spółka nawiązała współpracę z notowaną na GPW Grupą Bomi, która została dostawcą produktów oraz akcjonariuszem A.pl Internet. Pakiet akcji A.pl Internet posiada także giełdowa spółka Action.(PAP)

gsu/ osz/

Zgodnie z umową A.pl Internet nabędzie m.in. domenę, prawa do znaku towarowego, bazę klientów oraz bazę towarową supermarketu Fresh24.pl. W zamian Fresh24.pl obejmie 10 proc. akcji A.pl Internet o wartości 3.097.500 zł.

"A.pl Internet ma bardzo ambitne plany rozwoju, które zamierzamy realizować zarówno poprzez wzrost organiczny, jak i konsolidację rynku. Niecały rok temu z delikatesów internetowych działających tylko w Warszawie staliśmy się graczem o zasięgu krajowym. Obecnie nasze oddziały znajdują się już w ośmiu miastach Polski, a planujemy dalsze rozszerzanie działalności o nowe lokalizacje. Chcemy także konsolidować branżę i połączenie sił z Fresh24.pl ma stanowić pierwszy krok w tym kierunku" - powiedział cytowany w komunikacie Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl Internet.

"Rynek warszawski, na którym operują zarówno A.pl jak i Fresh24.pl, jest bardzo atrakcyjny. Jest to bowiem największy w Polsce rynek internetowych zakupów spożywczych i podobnie jak cała branża ma cały czas duży potencjał wzrostu. Funkcjonowanie obu marek A.pl i Fresh24.pl w ramach tych samych struktur pozwoli nam na osiągnięcie synergii na wielu polach, optymalizację kosztów oraz znaczne poszerzenie strefy wpływów na rynku, o który niebawem rozegra się największa walka" - dodał.

Umowę pomiędzy A.pl Internet i Fresh24.pl muszą jeszcze zatwierdzić akcjonariusze Fresh24.pl podczas WZA.

A.pl Internet prowadzi delikatesy internetowe pod marką A.pl. Delikatesy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, a obecnie świadczą usługi także w Trójmieście, Krakowie, Katowicach, Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku i Szczecinie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne miasta.

Spółka podała, że w ciągu ostatniego roku Ap.pl podwoił liczbę aktywnych klientów, zaś wartość zrealizowanych zamówień zwiększyła się o ponad 150 proc., w samym wrześniu 2011 r. osiągnęła rekordowy poziom blisko 1 mln zł.

Akcjonariuszami A.pl internet są giełdowe spółki: Grupa Bomi i Action.

Fresh24.pl to supermarket internetowy obecny na warszawskim rynku od połowy lipca 2009 roku. Spółka jest notowana na NewConnect od lutego tego roku.(PAP)

pel/ ana/

Wybrane dla Ciebie

Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Przymrozki zdemolowały polskie sady. "Tanio nie będzie"
Przymrozki zdemolowały polskie sady. "Tanio nie będzie"
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Natychmiastowa reakcja służb
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Natychmiastowa reakcja służb
Padła "szóstka" w Lotto. Zwycięzca zdobył najwyższą wygraną w tym roku
Padła "szóstka" w Lotto. Zwycięzca zdobył najwyższą wygraną w tym roku
Nowy bon turystyczny. Startuje w Światowy Dzień Turystyki
Nowy bon turystyczny. Startuje w Światowy Dzień Turystyki
Idziesz po kredyt do banku? Oto jakie dokumenty musisz przygotować
Idziesz po kredyt do banku? Oto jakie dokumenty musisz przygotować
Niemcy muszą wybudować 71 takich elektrowni w 10 lat. Oto dlaczego
Niemcy muszą wybudować 71 takich elektrowni w 10 lat. Oto dlaczego
Postawiła całą policję w mieście na nogi. Oto ile będzie to kosztować
Postawiła całą policję w mieście na nogi. Oto ile będzie to kosztować
Oto koszt remontu w 2025 r. Ceny zbliżają się do kosztów zakupu
Oto koszt remontu w 2025 r. Ceny zbliżają się do kosztów zakupu
Śląskie huty dociśnięte do ściany. Tyle osób może pożegnać się z pracą
Śląskie huty dociśnięte do ściany. Tyle osób może pożegnać się z pracą
Gigantyczna kumulacja w Eurojackpot. Do wygrania setki milionów złotych
Gigantyczna kumulacja w Eurojackpot. Do wygrania setki milionów złotych