AB widzi przestrzeń do dalszej poprawy rentowności

27.02. Warszawa (PAP) - AB, które w II kw. 2013/14 r. zwiększyło rentowność netto, widzi dalsze pole do poprawy, m.in. poprzez wzrost sprzedaży AGD, rosnącą sprzedaż marek własnych...

27.02.2014 | aktual.: 27.02.2014 14:53

27.02. Warszawa (PAP) - AB, które w II kw. 2013/14 r. zwiększyło rentowność netto, widzi dalsze pole do poprawy, m.in. poprzez wzrost sprzedaży AGD, rosnącą sprzedaż marek własnych oraz powiększenie sieci sprzedaży w Polsce oraz Czechach i na Słowacji - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami członek zarządu ds. finansowych Grzegorz Ochędzan.

"W II kw. zwiększyliśmy marżę netto do 1,3 proc. z 1 proc. rok wcześniej. Poprawa marży to efekt m.in. sprzedaży produktów o wyższych marżach i obniżenia kosztów operacyjnych" - powiedział Ochędzan.

"Widzimy przestrzeń do dalszej poprawy marży w ujęciu rdr w kolejnych kwartałach. Na poprawę będzie miało wpływ m.in. dalsze zwiększanie przychodów z dystrybucji sprzętu AGD, dalszy wzrost sprzedaży marek własnych, dalszej integracji spółki Rekman oraz zwiększanie sprzedaży do naszych własnych sieci w Polsce, Czechach i na Słowacji" - dodał.

W II kw. roku obrotowego 2013/14 segment AGD zanotował 70 proc. wzrostu kdk, a spółka pozyskała ponad 700 nowych klientów tego segmentu.

Działająca na rynku dystrybucji zabawek spółka Rekman, którą AB kupiło w listopadzie zanotowała 1 mln zł zysku netto i blisko 18 mln zł przychodów.

"Obecnie skupiamy się na integracji tej firmy z AB. Uruchomiliśmy automatykę magazynu, integrujemy systemy informatyczne. Podtrzymujemy plan zakładający, że w ciągu trzech lat spółka powinna poprawić 2,5-krotnie sprzedaż i rentowność EBITDA rzędu 4-6 proc. To są ostrożne założenia" - powiedział Ochędzan.

Poinformował, że dobrze został przyjęty przez rynek zakup marki Optimus, pod którą AB chce świadczyć usługi IT dla lokalnych klientów, na bazie sprzętu pod marką.

"Już 35 podmiotów dołączyło do naszego programu franczyzowego. Łącznie zgłosiło się do nas aż 200 firm, które teraz weryfikujemy. Z częścią z nich z pewnością podpiszemy umowy. Do końca roku obrotowego sieć będzie liczyła 50 partnerów a w grudniu 2015 r. ma ich być już 100" - powiedział.

"Siła marki Optimus jest duża również wśród klientów indywidualnych i planujemy rozpoczęcie sprzedaży również na tym rynku, czemu będzie towarzyszyła odpowiednia wizualizacja sklepów partnerskich" - dodał.

Ochędzan poinformował, że dobrze sprzedają się tablety pod marka TB Touch, które spółka wprowadziła do oferty pod koniec listopada.

"W ciągu miesiąca od wprowadzenia sprzedaliśmy duże kilka tysięcy sztuk tabletów. To wynik lepszy niż zakładaliśmy. Do końca 2014 r. chcemy ich sprzedać kilkadziesiąt tysięcy sztuk" - powiedział Ochędzan.

Poinformował, że AB w przyszłości może rozszerzyć portfolio produktów pod marką TB Touch.

AB rozwija sieć stacjonarnych sklepów franczyzowych Alsen. W ciągu ostatniego roku sieć powiększyła się o 42 punkty handlowe i na koniec 2013 r. liczyła 380 placówek. AB zakłada, że do końca 2014 r. sieć Zwiększy się do 400 placówek.

AB w środę poinformowało o podpisaniu z Trasko-Inwest umowy na generalne wykonawstwo na budowę Centrum Logistycznego w Magnicach. Wartość umowy to 55,7 mln zł netto, a budowa ma się zakończyć do 28 maja. Koszt magazynu z automatyką szacowany jest na około 84 mln zł.

Ochędzan pytany, czy konieczność finansowania budowy magazynu jest jednoznaczna z tym, że spółka nie podzieli się zyskiem za bieżący rok obrotowy, powiedział: "Nie podpisałbym się pod stwierdzeniem, że na pewno dywidendy nie będzie. Generujemy niezły cash flow operacyjny, poprawiamy zarządzanie kapitałem. Jesteśmy dopiero po połowie roku i na rekomendację w tej sprawie jest jeszcze czas". (PAP)

gsu/ asa/

Źródło artykułu:PAP
informatykaabsazysk
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)