ABC Data: Wyniki zgodne z budżetem, uwzględniają inwestycje w przyszły wzrost
Warszawa, 13.05.2014 (ISBnews) - ABC Data ocenia, że spadek zysków r/r w I kw. jest zgodny z budżetem i odzwierciedla inwestycje w nowe projekty, które mają...
13.05.2014 11:14
Warszawa, 13.05.2014 (ISBnews) - ABC Data ocenia, że spadek zysków r/r w I kw. jest zgodny z budżetem i odzwierciedla inwestycje w nowe projekty, które mają przyczynić się do przyspieszenia dynamiki rozwoju od przyszłego roku i budowy "regionalnego Amazona B2B", poinformował prezes Norbert Biedrzycki.
"Wspominałem wcześniej, że ABC Data musi trochę wyhamować, a dotychczasowy dynamiczny wzrost jest nie do utrzymania. Prowadzimy projekty i inwestycje w nowe rynki i segmenty produktowe, które obecnie kosztują, ale będą kontrybuowały do wyników już od 2015. Obecnie spółka idzie zgodnie z budżetem i naszą projekcją, co dalej będzie działo się w spółce" - powiedział Biedrzycki podczas konferencji prasowej.
Trwa budowa platformy B2B na kilkanaście krajów regionu w oparciu o e-commerce i marketplace - to nasze wyobrażenie ABC Data w horyzoncie 3-4 lat" - dodał prezes.
Wskazał, że kluczowe inicjatywy to rozwój marki Colorovo (w 3-4 krajach), wejście do Media Markt, utworzenie działu RTV/AGD, gaming (kontrakt z Electronic Arts na Czechy, Słowację, Węgry, dystrybucja Activision).
Na 2014 r. przewidziana jest ekspansja geograficzna, mająca zwiększyć marżę poprzez wzrost sprzedaży w Niemczech i Rumunii oraz rynkach z nimi graniczących (Dania, Austria, południe Europy - tam, gdzie spółka jest w stanie dostarczyć towar w 24h). Zarząd ABC Data wskazuje, że te rynki są bardziej marżowe niż Polska.
Pozytywne efekty ma dać również konsolidacja iSource, bezpośrednia obsługa za pomocą interfejsów automatycznych (spadek kosztów bezpośrednich sprzedaży). Spółka nie widzi ryzyka rezerw.
ABC Data zanotowała 6% wzrostu sprzedaży w Polsce w I kw. wobec 1-3% dynamiki rynku. Utrzymała rentowność brutto na poziomie 4,3%. Cykl konwersji gotówki poprawił się r/r o 3 dni do 28 dni. W I kw. spółka uwzględniła 2 mln zł kosztów rozwojowych (Niemcy, Rymunia, gaming, rtv/agd) i 2 mln zł zdarzeń jednorazowych w postaci rezerwy na dwa projekty z 2012 po sugestii audytora). Z kolei 12-miesięczny poziom zadłużenia netto do EBITDA obniżył się 2,34 z 2,65.
ABC Data odnotowała 6,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 10,96 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1169,37 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 1089,24 mln zł rok wcześniej.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. W czerwcu 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów komputerowych pod własną marką Colorovo. W 2013 r. spółka osiągnęła przychody w wysokości 4,82 mld zł.
(ISBnews)