Agora nadal zainteresowana akwizycjami; szacunki perspektyw rynku reklamy są trudne
13.05. Warszawa (PAP) - Grupa Agory nadal jest zainteresowana akwizycjami - powiedział podczas telekonferencji prezes spółki Piotr Niemczycki. Odnosząc się do perspektyw rynku...
13.05.2010 | aktual.: 13.05.2010 10:23
13.05. Warszawa (PAP) - Grupa Agory nadal jest zainteresowana akwizycjami - powiedział podczas telekonferencji prezes spółki Piotr Niemczycki. Odnosząc się do perspektyw rynku reklamy w kolejnych kwartałach prezes podkreślił, że szacunki są trudne ze względu na trwające w I kw. spadki wydatków na reklamę w poszczególnych branżach oraz ze względu na efekt bazy.
"Tak, jesteśmy zainteresowani zarówno rozwojem organicznym, jak i możliwością pozyskania atrakcyjnych dla spółki aktywów, jeżeli one będą dostępne" - powiedział Niemczycki.
Agora pod koniec marca podpisała przedwstępną umowę nabycia 84 proc. akcji Centrum Filmowego Helios za 25 mln euro (cena może być podwyższona o nie więcej niż 1.063.100 euro).
Grupa Agory na koniec marca 2010 roku posiadała środki pieniężne w wysokości 301,8 mln zł, zadłużenie kredytowe w wysokości 83,7 mln zł, a linia kredytowa dostępna do dalszego wykorzystania wynosi obecnie 200 mln zł.
Odnosząc się do rynku reklamy prezes powiedział, że przy ewentualnych szacunkach dynamiki tego rynku w kolejnych kwartałach roku trzeba wziąć pod uwagę to jak wyglądał rynek reklamy w zeszłym roku i do jakiej bazy będzie porównanie oraz notowane wciąż w pierwszym kwartale spadki wydatków na reklamę w poszczególnych branżach.
"Jeśli chodzi o rynek reklamy to trzeba pamiętać o kilku rzeczach, które są ważne patrząc na kolejny kwartały. Trzeba pamiętać, że drugi kwartał ubiegłego roku to był kwartał o najwyższych spadkach, czyli trzeba pamiętać o różnicy bazy w poszczególnych kwartałach. Pierwszy kwartał w zeszłym roku spadł o 7 proc., a drugi kwartał o 17 proc." - powiedział Niemczycki.
"Drugą rzeczą, na którą chciałbym zwrócić uwagę, to główne kategorie np. w dziennikach, które są istotne ogólnie dla rynku mediów - nieruchomości, które w I kw. odnotowywały spadki rzędu 20 proc., ogłoszenia o pracę o 25 proc., motoryzacja o 25 proc., a usługi finansowe o 29 proc. Trzeba zwrócić uwagę, że te istotne kategorie dla rynku odnotowywały w I kw. jeszcze dość duże spadki. I to jest m.in. powód, dla którego bardzo trudno szacować jak będzie wyglądał II kw., bo mamy tu i kwestię bazy i kwestię tego, że poszczególne istotne elementy w poszczególnych branżach w dalszym ciągu nie odnotowują wzrostu" - dodał.
Według szacunków Agory w pierwszym kwartale 2010 roku rynek reklamy ogółem spadł o 1,5 proc. do 1,6 mld zł.(PAP)
bas/ jtt/