Trwa ładowanie...
d3zdcbf

Agora nie dostrzega elementów uzasadniających istotną poprawę na rynku reklamy w '10 (opis)

23.02. Warszawa (PAP) - Agora opierając się na wskaźnikach dotyczącej stanu polskiej gospodarki nie dostrzega elementów uzasadniających istotną poprawę na rynku reklamy w 2010 roku...

d3zdcbf
d3zdcbf

23.02. Warszawa (PAP) - Agora opierając się na wskaźnikach dotyczącej stanu polskiej gospodarki nie dostrzega elementów uzasadniających istotną poprawę na rynku reklamy w 2010 roku - poinformowała Agora w komunikacie prasowym.

"Kondycja rynku reklamy w 2010 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z Unii Europejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Opierając się m.in. na wartości tych wskaźników w 2009 r., nie dostrzegamy elementów uzasadniających istotną poprawę na rynku reklamy w 2010 r" - podała spółka w komunikacie prasowym.

Agora szacuje, że rynek reklamy spadł w 2009 r. o 13 proc. do 7,1 mld zł.

Według Agory największy wartościowo spadek wydatków w 2009 roku dotknął rynek reklamy telewizyjnej - o 12 proc., czyli o 456 mln zł do niemal 3,4 mld zł.

d3zdcbf

Wydatki na reklamę w internecie wzrosły w ubiegłym roku o 9 proc., czyli o 73 mln zł do 875 mln zł i było to jedyne medium, które zanotowało wzrost. Do tego wzrostu przyczyniły się głównie wydatki na reklamę w wyszukiwarkach. Natomiast, wydatki na reklamę graficzną i e-mail marketing spadły o 2 proc.

Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły o 14 proc., a na radiową o prawie 17 proc. W dziennikach reklamodawcy wydali o 264 mln zł, czyli o 25 proc. mniej niż przed rokiem, natomiast w czasopismach o 175 mln zł, czyli o 15 proc. mniej.(PAP)

bas/ gor/

d3zdcbf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3zdcbf

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj