Agora nie dostrzega elementów uzasadniających istotną poprawę na rynku reklamy w '10 (opis)
23.02. Warszawa (PAP) - Agora opierając się na wskaźnikach dotyczącej stanu polskiej gospodarki nie dostrzega elementów uzasadniających istotną poprawę na rynku reklamy w 2010 roku...
23.02. Warszawa (PAP) - Agora opierając się na wskaźnikach dotyczącej stanu polskiej gospodarki nie dostrzega elementów uzasadniających istotną poprawę na rynku reklamy w 2010 roku - poinformowała Agora w komunikacie prasowym.
"Kondycja rynku reklamy w 2010 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z Unii Europejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Opierając się m.in. na wartości tych wskaźników w 2009 r., nie dostrzegamy elementów uzasadniających istotną poprawę na rynku reklamy w 2010 r" - podała spółka w komunikacie prasowym.
Agora szacuje, że rynek reklamy spadł w 2009 r. o 13 proc. do 7,1 mld zł.
Według Agory największy wartościowo spadek wydatków w 2009 roku dotknął rynek reklamy telewizyjnej - o 12 proc., czyli o 456 mln zł do niemal 3,4 mld zł.
Wydatki na reklamę w internecie wzrosły w ubiegłym roku o 9 proc., czyli o 73 mln zł do 875 mln zł i było to jedyne medium, które zanotowało wzrost. Do tego wzrostu przyczyniły się głównie wydatki na reklamę w wyszukiwarkach. Natomiast, wydatki na reklamę graficzną i e-mail marketing spadły o 2 proc.
Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły o 14 proc., a na radiową o prawie 17 proc. W dziennikach reklamodawcy wydali o 264 mln zł, czyli o 25 proc. mniej niż przed rokiem, natomiast w czasopismach o 175 mln zł, czyli o 15 proc. mniej.(PAP)
bas/ gor/