Agora nie planuje podawać prognoz na '10, będzie nadal kontrolować koszty
23.02. Warszawa (PAP) - Agora nie planuje podawać prognoz na 2010 roku. Będzie się też nadal kontrolować koszty we wszystkich segmentach działałności - powiedział podczas...
23.02. Warszawa (PAP) - Agora nie planuje podawać prognoz na 2010 roku. Będzie się też nadal kontrolować koszty we wszystkich segmentach działałności - powiedział podczas telekonferencji z dziennikarzami prezes spółki Piotr Niemczycki.
"Nie przewidujemy podawania prognoz. Mamy taką politykę informacyjną w zakresie prognoz finansowych, że ich nie podajemy" - powiedział podczas telekonferencji Niemczycki.
Pytany o możliwość wyhamowania w 2010 roku spadku przychodów grupy prezes podkreślił, że trudno ocenić jak będzie wyglądał rynek reklamy w 2010 roku, ale patrząc na wydatki reklamowe na 2010 rok i patrząc jak one się zachowywały w 2009 roku, to Agora nie znajduje istotnych przesłanek do istotnej poprawy na rynku.
"A jeśli na całym rynku reklamowym nie widzimy przesłanek do istotnej poprawy, to trudno byłoby powiedzieć, że widzimy przesłankę do istotnej poprawy w przychodach reklamowych (grupy)" - powiedział Niemczycki.
Podtrzymał też plany akwizycji, podkreślając, że Agora ma dobrą pozycję gotówkową i środki finansowe, aby wykorzystać zachodzące na rynku zmiany do próby akwizycji aktywów pasujących do portfolio Agory. Dodał, że są to aktywa z szeroko rozumianego sektora mediów, ale nie chciał podać szczegółów.
Pytany o dalsze zwolnienia w grupie prezes powiedział, że Agora stara się dostosowywać bazę kosztową do tego co się dzieje na rynku, ale podkreślił, że baza kosztowa nie składa się tylko z zatrudnienia.
Podkreślił też, że grupa będzie nadal chciała poprawiać stronę kosztową we wszystkich segmentach działalności w grupie, jak też przyglądać się posiadanym aktywom pod kątem pozyskania dodatkowych źródeł przychodów.(PAP)
bas/ gor/