Agora podtrzymuje szacunki wzrostu wydatków na reklamę o 0‑2% w 2014 r.

Warszawa, 12.05.2014 (ISBnews) – Agora podtrzymuje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 0% do 2% w 2014 r., podała spółka....

12.05.2014 | aktual.: 12.05.2014 11:51

Warszawa, 12.05.2014 (ISBnews) – href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgoraAgora podtrzymuje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 0% do 2% w 2014 r., podała spółka. Tymczasem po raz pierwszy od III kw. 2011 r. w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę w Polsce.

"Biorąc pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki, spółka podtrzymuje swoje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 0% do 2% w 2014 r." – czytamy w raporcie.

href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgoraAgora (Zobacz notowania spółki ») wskazuje, że w kolejnych kwartałach 2014 r. negatywne trendy dotyczące spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników i czasopism w formie drukowanej utrzymają się.

"Spółka wierzy, iż wprowadzona na początku 2014 r. podwyżka ceny egzemplarzowej 'Gazety Wyborczej' pozwoli na częściowe ograniczenie spadku przychodów ze sprzedaży dziennika. Jednocześnie, spółka pracuje nad rozwojem sprzedaży wydawnictw w formie cyfrowej" – czytamy dalej.

Według szacunków href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgoryAgory, opartych na dostępnych źródłach danych, w I kwartale 2014 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 1,6 mld zł i wzrosła o prawie 0,5% r/r. Po raz pierwszy od trzeciego kwartału 2011 r. reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę w Polsce, podkreślono w informacji.

W I kw. 2014 r. reklamodawcy ograniczyli swoje wydatki na reklamę prasie, kinie oraz zewnętrzną. Wzrosły natomiast wydatki na reklamę w pozostałych segmentach rynku reklamy. W I kw. 2014 r. rozpowszechnianie płatne razem dzienników w Polsce zmniejszyło się o ponad 10,0%. Liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w I kw. 2014 r. wzrosła się o 17,6% w porównaniu z I kwartałem 2013 r. i wyniosła 11,97 mln biletów.

href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgoraAgora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej, "Metra" - największego polskiego dziennika bezpłatnego oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS oraz operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)