Trwa ładowanie...
df7jhox

Aldi przejrzał umowy sprzed 40 lat. "Nie skopiowaliśmy czekolady"

Jest reakcja sieci dyskontów po naszym artykule w sprawie podobnych opakowań czekolad. Przez tydzień firma przeglądała swoje stare umowy. Okazało się, że 40 lat temu wykupiła od producenta prawa do marki. „Nie jest prawdą, że Aldi w Polsce skopiował opakowanie produktu markowego”.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Aldi przejrzał umowy sprzed 40 lat. "Nie skopiowaliśmy czekolady"
(East News, Fot: Reporter)
df7jhox

To ciąg dalszy historii, którą opisaliśmy przed niespełna tygodniem. Jeden z naszych czytelników poinformował nas, że podczas zakupów w sklepie Aldi na warszawskim Gocławiu zauważył opakowanie czekolad, które było łudząco podobne do produktu marki Alpen Gold Nussbeisser.Podobny był dobór i układ kolorów, elementów graficznych oraz charakterystycznego okienko po środku.

Aldi nie skopiował opakowania

df7jhox

Poprosiliśmy o wyjaśnienie biuro prasowe firmy Aldi. Dostaliśmy wyłącznie odpowiedź, że czekolada jest sprzedawana jako marka własna sieci dyskontów. Na pytanie, czy wygląd był inspirowany opakowaniem z logo Alpen Gold, nie dostaliśmy odpowiedzi. Do dziś.

Na parterze sklep, nad nim apartamenty. Niemieckie dyskonty inwestują w mieszkania

Dostaliśmy komunikat od firmy Aldi. Jej przedstawiciele potrzebowali więcej czasu, aby dokładnie przejrzeć stare umowy. Faktycznie, faktycznie producent czekolad zastrzegł prawa do znaku towarowego w 1924 roku. Tymczasem w 1977 roku Aldi Nord wykupił prawa do marki, a od 1981 sprzedaje pod marką własną Château, w szacie graficznej niewiele różniącej się od dzisiejszej.

„W związku z powyższym, nie jest prawdą, że ALDI w Polsce skopiował opakowanie produktu markowego” – przeczytaliśmy w przesłanym komunikacie.

df7jhox

Kroki prawne

Przypomnijmy, że po naszych pytaniach firma Mondelez Polska, do której należy marka Alpen Gold, zapowiedziała kroki prawne.

- Upodabnianie się do produktów markowych to typowy przykład zachowania wielu producentów marek własnych w dyskontach. Z pewnością podejmiemy kroki prawne. Na początek poprosimy o wyjaśnienie w sprawie tego łudząco podobnego opakowania i wyglądu produktu. Przypomnę, że Nussbeisser jest chronionym prawnie znakiem towarowym - powiedziała money.pl rzecznik prasowy Mondelez Polska, Agnieszka Kępińska.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

df7jhox

Podziel się opinią

Share

df7jhox

df7jhox
df7jhox