Koniec z podróbkami w sieci Aldi. Producent czekolad nie wyklucza działań prawnych

Miarka się przebrała. Po naszej interwencji firma Mondelez Polska – producent m.in. czekolad Alpen Gold Nussbeisser – zapowiedziała kroki prawne wobec sieci dyskontów Aldi. Poszło o kopiowanie produktów.

Koniec z podróbkami w sieci Aldi. Producent czekolad nie wyklucza działań prawnych
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Marcin Łukasik

03.10.2018 | aktual.: 03.10.2018 16:57

Ta sprawa może przynieść przełom w kwestii używania znaków towarowych. Koncern spożywczy Mondelez Polska zapowiedział, że może podjąć kroki prawne wobec niemieckiej sieci dyskontów Aldi. Jest to reakcja na nasze pytania o łudząco podobne opakowania czekolad.

Podobieństwo wypisz wymaluj

Zaczęło się od informacji jednego z naszych czytelników, który od czasu do czasu robi zakupy w sieci sklepów Aldi. Mężczyzna podszedł do stoiska ze słodyczami. Jakież było jego zdziwienie, gdy na półce zobaczył słynną "czekoladę z okienkiem" Nussbeisser. Różnica polegała na tym, że na opakowaniu widniała polska nazwa - "Orzechowa". Czytelnik wziął sztukę i poszedł do kasy.

Coś jednak nie grało. Nasz rozmówca jeszcze raz przyjrzał się opakowaniu. Okazało się, że czekoladę wyprodukowała firma Château – marka własna dyskontu Aldi. Tymczasem opakowanie smakołyku było bardzo podobne do tego, który występuje na rynku pod marką Alpen Gold.

Obraz
© własne | finanse.wp.pl

Czy to możliwe, że firma Aldi wypuściła podróbkę? Przy projektowaniu opakowań obu produktów użyto identycznych barw. U góry pudełka jest biel, na dole czerwień, na środku okienko przez które widać czekoladę. Ponadto po prawej stronie w takim samym położeniu widnieje kawałek słodkości.

Obraz
© własne | finanse.wp.pl

- Kultowa czekolada z okienkiem to produkt marki własnej Aldi - Château. Na polskim rynku funkcjonuje nazwa Orzechowa Château. Na niemieckim - Nussbeiser Château. Jako ciekawostkę dodam też, że od miesiąca można ją spotkać w naszych sklepach również w wersji deserowej – wyjaśniała money.pl Agata Biernacka z sieci dyskontów Aldi.

Niestety, nie dostaliśmy odpowiedzi na pytanie, czy firma inspirowała się przy projektowaniu opakowania produktem marki Alpen Gold. Podobieństwo, o którym piszemy zauważyli także przedstawiciele firmy Mondelez Polska.

Będą kroki prawne

- Upodabnianie się do produktów markowych to typowy przykład zachowań wielu producentów marek własnych w dyskontach. Z pewnością podejmiemy kroki prawne. Na początek poprosimy o wyjaśnienie w sprawie tego łudząco podobnego opakowania i wyglądu produktu. Przypomnę, że Nussbeisser jest chronionym prawnie znakiem towarowym - powiedziała money.pl rzecznik prasowy Mondelez Polska, Agnieszka Kępińska.

*Aldi jak Lidl *

To nie pierwsza sytuacja, w której producent oryginalnego produktu procesuje się z siecią dyskontów. Pisaliśmy na money.pl o tym, że Lidl sprzedawał lody Ballino, które do złudzenia przypominały produkty marki Grycan. Sprawa trafiła do sądu. Komornik zajął 46 tys. opakowań lodów marki własnej Lidla. W kwietniu tego roku zwaśnione strony podpisały ugodę. Lidl może dalej sprzedawać lody, ale muszę one być zapakowane w zaklejony kartonik.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (216)