Koniec z podróbkami w sieci Aldi. Producent czekolad nie wyklucza działań prawnych
Miarka się przebrała. Po naszej interwencji firma Mondelez Polska – producent m.in. czekolad Alpen Gold Nussbeisser – zapowiedziała kroki prawne wobec sieci dyskontów Aldi. Poszło o kopiowanie produktów.
03.10.2018 | aktual.: 03.10.2018 16:57
Ta sprawa może przynieść przełom w kwestii używania znaków towarowych. Koncern spożywczy Mondelez Polska zapowiedział, że może podjąć kroki prawne wobec niemieckiej sieci dyskontów Aldi. Jest to reakcja na nasze pytania o łudząco podobne opakowania czekolad.
Podobieństwo wypisz wymaluj
Zaczęło się od informacji jednego z naszych czytelników, który od czasu do czasu robi zakupy w sieci sklepów Aldi. Mężczyzna podszedł do stoiska ze słodyczami. Jakież było jego zdziwienie, gdy na półce zobaczył słynną "czekoladę z okienkiem" Nussbeisser. Różnica polegała na tym, że na opakowaniu widniała polska nazwa - "Orzechowa". Czytelnik wziął sztukę i poszedł do kasy.
Coś jednak nie grało. Nasz rozmówca jeszcze raz przyjrzał się opakowaniu. Okazało się, że czekoladę wyprodukowała firma Château – marka własna dyskontu Aldi. Tymczasem opakowanie smakołyku było bardzo podobne do tego, który występuje na rynku pod marką Alpen Gold.
Czy to możliwe, że firma Aldi wypuściła podróbkę? Przy projektowaniu opakowań obu produktów użyto identycznych barw. U góry pudełka jest biel, na dole czerwień, na środku okienko przez które widać czekoladę. Ponadto po prawej stronie w takim samym położeniu widnieje kawałek słodkości.
- Kultowa czekolada z okienkiem to produkt marki własnej Aldi - Château. Na polskim rynku funkcjonuje nazwa Orzechowa Château. Na niemieckim - Nussbeiser Château. Jako ciekawostkę dodam też, że od miesiąca można ją spotkać w naszych sklepach również w wersji deserowej – wyjaśniała money.pl Agata Biernacka z sieci dyskontów Aldi.
Niestety, nie dostaliśmy odpowiedzi na pytanie, czy firma inspirowała się przy projektowaniu opakowania produktem marki Alpen Gold. Podobieństwo, o którym piszemy zauważyli także przedstawiciele firmy Mondelez Polska.
Będą kroki prawne
- Upodabnianie się do produktów markowych to typowy przykład zachowań wielu producentów marek własnych w dyskontach. Z pewnością podejmiemy kroki prawne. Na początek poprosimy o wyjaśnienie w sprawie tego łudząco podobnego opakowania i wyglądu produktu. Przypomnę, że Nussbeisser jest chronionym prawnie znakiem towarowym - powiedziała money.pl rzecznik prasowy Mondelez Polska, Agnieszka Kępińska.
*Aldi jak Lidl *
To nie pierwsza sytuacja, w której producent oryginalnego produktu procesuje się z siecią dyskontów. Pisaliśmy na money.pl o tym, że Lidl sprzedawał lody Ballino, które do złudzenia przypominały produkty marki Grycan. Sprawa trafiła do sądu. Komornik zajął 46 tys. opakowań lodów marki własnej Lidla. W kwietniu tego roku zwaśnione strony podpisały ugodę. Lidl może dalej sprzedawać lody, ale muszę one być zapakowane w zaklejony kartonik.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl