Aldi rośnie w siłę. Chce zatrudnić w Polsce tysiące osób
Otwarcie setek nowych sklepów, zatrudnienie tysięcy pracowników czy nowe centrum logistyczne - to plan Aldi na najbliższe lata ekspansji w Polsce. W ciągu kilku lat sieć planuje podwoić liczbę swoich placówek.
15.11.2023 | aktual.: 15.11.2023 16:10
Aktualnie sieć Aldi obecna jest w każdym polskim województwie, w 195 miastach i posiada ponad 280 sklepów. Rok 2023 r. zakończy z liczbą ponad 300 sklepów. Do 2028 r. Aldi chce mieć 650 placówek, zaś w perspektywie dekady aż 1000.
– W perspektywie kolejnego piętnastolecia chcemy zatrudnić tysiące nowych pracowników i otworzyć ponad 1000 sklepów, które będą obsługiwane przez 6 nowoczesnych centrów logistycznych – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Wojciech Łubieński, prezes Aldi w Polsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aldi ujawnia swoje plany. Chce otworzyć 1000 sklepów
Aby sprostać planom ekspansji, Aldi zainwestuje w rozwój sieci logistycznej. Obecnie Aldi posiada dwa magazyny: jeden w Chorzowie, drugi w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą. Trzeci magazyn, który będzie zlokalizowany w województwie mazowieckim, ma zostać otwarty w ciągu najbliższych dwóch lat.
Kiedy marka ALDI wchodziła na polski rynek, liczba pracowników wynosiła ok. 300 osób. Obecnie Aldi zatrudnia w Polsce ponad 4,6 tys. pracowników, z czego prawie 80 proc. stanowią kobiety. Rocznie zatrudnianych jest ok. 800 nowych pracowników.
Aldi zainwestuje miliardy
"Aldi nie ujawnia, ile zamierza zainwestować w swoją ekspansję w Polsce. Można jednak szacować, że kwota ta będzie wynosić miliardy złotych. W 2022 r. zwiększył on wartość nakładów na rozwój w Polsce o połowę wobec 500 mln zł w 2021 r., a otwierał w tym czasie po kilkadziesiąt sklepów" - informuje "Puls Biznesu".
Według Michała Sadeckiego, współzałożyciela i prezesa MSL Consulting, Aldi ma w Polsce sporo możliwości akwizycyjnych. Ekspert w rozmowie z "Pulsem Biznesu" tłumaczy, że wielu właścicieli lokalnych sieci od kilku do kilkunastu sklepów może chcieć sprzedać swój biznes, ponieważ mają problemy z sukcesją.
– Potencjalnie atrakcyjnym celem dla Aldiego może być też polski biznes sieci Spar. Rozwinęła się ona na bazie Piotra i Pawła, ale delikatesowy format niewystarczająco wpisał się w gusta konsumentów – szczególnie poza większymi ośrodkami miejskimi – a logistyka okazała się nieodpowiednia pod kątem skali sieci i rozlokowania sklepów. Aldi mógłby uruchomić w tych lokalizacjach zyskujące na popularności dyskonty. Zainteresowanych przejęciem tego biznesu będzie pewnie więcej, ale przewagą niemieckiego detalisty jest wciąż stosunkowo nieduża skala, tym samym UOKiK prawdopodobnie nie miałby zastrzeżeń do transakcji – uważa Michał Sadecki.
Niemiecka sieć weszła na polski rynek w 2008 r. Grupa działa w dziewięciu krajach europejskich. Firma podzielona jest na dwie grupy, ALDI Nord i ALDI Sud. ALDI Polska jest częścią ALDI Nord, która to grupa posiada sklepy w Belgii, Danii, Francji, północnych Niemczech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.
Warto dodać, że sieć stawia na rozwój nowych formatów - m.in. ALDI Urban. Sklepy w tym formacie już niebawem otworzą się we Wrocławiu i w podwarszawskich Markach. Format polega na budowie dwukondygnacyjnego budynku, gdzie na jednej sali znajduje się sklep, a na drugiej parking dla klientów.