Alma Market nie wyklucza przejęć sklepów konkurencyjnych sieci handlowych

Warszawa, 15.05.2014 (ISBnews) - Alma Market chce w kolejnych kwartałach skupić się na wzroście sprzedaży i poprawie rentowności swoich sklepów, podała spółka....

15.05.2014 06:59

Warszawa, 15.05.2014 (ISBnews) - Alma Market chce w kolejnych kwartałach skupić się na wzroście sprzedaży i poprawie rentowności swoich sklepów, podała spółka. Otworzy max. 3 nowe Almy i do 5 Krakowskich Kredensów w 2014 r., ale nie wyklucza również akwizycji "grup obiektów działających obecnie w ramach konkurencyjnych sieci handlowych".

"Przyjęte przez spółkę dominującą Alma Market plany inwestycyjne na 2014 rok zakładały otwarcie od trzech do pięciu nowych obiektów handlowych, które miały zostać zlokalizowane w ramach aglomeracji warszawskiej, Krakowa, Trójmiasta bądź Lublina. W przypadku części tych lokalizacji spółka podpisała już umowy najmu, natomiast warunki najmu pozostałych pozostają przedmiotem prowadzonych negocjacji. Mając jednak na uwadze przesunięcie oddania do użytkowania niektórych obiektów przez developerów, realne wydaje się otwarcie nie więcej niż trzech obiektów handlowych" - czytamy w raporcie spółki.

Spółka podkreśla, że nie wyklucza również rozwoju poprzez przejęcia obiektów lub grup obiektów działających obecnie w ramach konkurencyjnych sieci handlowych.

"Wartość nakładów inwestycyjnych niezbędnych do realizacji inwestycji zaplanowanych na 2014 rok uzależniona jest od ilości przyjętych do realizacji projektów. I do końca roku nie powinna ona przekroczyć poziomu 15 mln zł. Realizacja inwestycji planowana jest w oparciu o finansowanie środkami własnymi oraz kapitałem dłużnym" - czytamy dalej.

Podano również, że w perspektywie kolejnych kwartałów nie jest wykluczone, że spółki nieruchomościowe funkcjonujące w ramach Grupy kapitałowej Alma Market zrealizują transakcje zbycia części swoich aktywów, a pozyskane w ten sposób środki zostaną przeznaczone na spłatę zadłużenia zabezpieczonego na tych aktywach oraz na cele inwestycyjne Alma Market.

"Zarząd Alma Market nie wyklucza również podjęcia decyzji o sprzedaży akcji lub udziałów niektórych spółek grupy kapitałowej, w tym nie działającej w segmencie handlu detalicznego spółki zależnej Krakchemia" - wskazano w raporcie.

Spółka zależna Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska uruchomiła w bieżącym roku dwie nowe lokalizacje, w Katowicach oraz Lublinie. Zgodnie z planami w roku 2014 otwartych zostanie do 5 nowych obiektów sieci, podano w raporcie.

"Liczba ta będzie jednak uzależniona od terminów przekazania lokali do adaptacji przez inwestorów. Nakłady inwestycyjne na planowane projekty nie powinny przekroczyć kwoty 2 mln zł. Zakłada się, że zostaną one sfinansowane w części wartości inwestycji kapitałem własnym, natomiast w pozostałej części długoterminowym kredytem inwestycyjnym. Obecnie spółka ta posiada 45 własnych obiektów handlowych" - zaznaczono również.

W kolejnych kwartałach celem spółki dominującej będzie realizacja wzrostu sprzedaży i poprawa rentowności funkcjonujących obiektów, a w szczególności tych lokalizacji, których otwarcia miały miejsce w latach 2011-2013, podsumowano w raporcie.

Grupa Kapitałowa Alma Market prowadzi działalność w następujących obszarach: sprzedaż detaliczna artykułów żywnościowych, sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia, sprzedaż hurtowa granulatów tworzyw sztucznych, folii, oraz pozostałych artykułów chemicznych w tym wyrobów z tworzyw sztucznych i chemikaliów, działalność w branży nieruchomości w zakresie obsługi nieruchomości i ich wynajmu, a także realizacji projektów deweloperskich.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)