Amerykańskie żołnierzyki zaatakują polski rynek zabawek
Na krajowym rynku sprzedaży zabawek zapowiada się ostra rywalizacja. Do końca listopada swój pierwszy sklep otworzy u nas amerykański gigant - sieć Toys "R". O rynek wart 2 mld złotych będzie walczył z okopanym już na pozycjach Smykiem.
27.10.2011 | aktual.: 27.10.2011 15:36
Na krajowym rynku sprzedaży zabawek zapowiada się ostra rywalizacja. Do końca listopada swój pierwszy sklep otworzy u nas amerykański gigant - sieć Toys "R" Us. O rynek wart 2 mld złotych będzie walczył z okopanym już na pozycjach Smykiem.
"Puls Biznesu" informuje, że amerykańska sieć sklepów z zabawkami Toys 'R" Us wkrótce otworzy w Polsce pierwszy lokal. Na początek tylko w Warszawie, w centrum handlowym Blue City. Nasz kraj ma być punktem rozwoju i późniejszej ekspansji firmy na cały region Środkowo-Wschodniej Europy. Toys "R" Us dysponuje jak dotąd bazą 1600 sklepów w 36 krajach na świecie. Zatrudnia niemal 70 tys. osób.
Główny konkurent wkraczającej na tutejszy rynek firmy - Smyk - wypracował już sobie silną pozycję na rynku. Swoje sklepy lokalizuje w atrakcyjnych miejscach i w największych centrach handlowych. Pod względem oferowanych produktów obie firmy są do siebie bardzo podobne, swoją ofertę kierują również do tych samych klientów.
Zdaniem eksperta rynku zabawek Marka Jankowskiego Smyk ma silną pozycję na rynku, dlatego będzie głównym konkurentem dla nowej sieci sklepów. Jednocześnie zaznacza, że trudno będzie go pokonać, bo dysponuje dużą siecią sklepów, natomiast Toys "R" Us na razie zapowiada otwarcie zaledwie kilku.