AMS i Stroer po połowie pokryją ok. 80 mln zł kosztów budowy wiat przystankowych
02.08. Warszawa (PAP) - AMS i Stroer, które wspólnie wystartowały w przetargu na koncesję na budowę i utrzymanie 1.580 wiat przystankowych w Warszawie, będą po połowie uczestniczyć...
02.08.2010 | aktual.: 02.08.2010 13:38
02.08. Warszawa (PAP) - AMS i Stroer, które wspólnie wystartowały w przetargu na koncesję na budowę i utrzymanie 1.580 wiat przystankowych w Warszawie, będą po połowie uczestniczyć w kosztach przedsięwzięcia szacowanych przez miasto na ok. 80 mln zł oraz po połowie podzielą się ilością zarządzanych wiat - poinformowali w poniedziałek przedstawiciele obu firm. Jeśli przetarg zostałby rozstrzygnięty szybko, rynek reklamy zewnętrznej mógłby wzrosnąć w tym roku.
"Sieci wiat citylightów będą porównywalne, a całe konsorcjum dotyczy budowy wiat, ale nie dotyczy sprzedaży powierzchni reklamowych, którą każda z naszych firm będzie sprzedawała osobno. To ile przychodów wygeneruje każda z firm, trudno powiedzieć" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Janusz Malinowski, prezes Stroer Polska.
"Nakłady na pewno będą podzielone sprawiedliwie i tyle samo zainwestuje każda firma" - dodał.
Jeśli przetarg zostałby rozstrzygnięty szybko, rynek reklamy zewnętrznej miałby szanse na wzrost w 2010 roku, po tym jak w pierwszej połowie 2010 roku wartość rynku reklamy zewnętrznej spadła w ujęciu rok do roku o 5,4 proc. do 296,6 mln zł.
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) poinformowała w ubiegłym tygodniu, że w samym drugim kwartale 2010 roku w ujęciu rok do roku był to spadek o 1 proc. do 174,8 mln zł.
"Trend spadkowy jest zauważalny, ale jeśli rzeczywiście szybko zostałoby rozstrzygnięte to postępowanie, jeśli miasto zdecyduje się szybko rozstrzygnąć ten przetarg, to ten rok ma szanse być rokiem przełomowym" - powiedział dziennikarzom Marek Kuzaka, wiceprezes AMS.
"Uważamy, że można stosunkowo szybko skończyć te negocjacje i jeśli to by było szybko, to pierwsze wiaty mogą jeszcze powstać w tym roku" - dodał, ale powiedział, że miasto nie sprecyzowało kiedy przetarg może zostać rozstrzygnięty.
W ubiegłym tygodniu należący do Agory AMS oraz Stroer Polska poinformowały, że wspólnie wystartowały o zawarcie umowy koncesji na budowę i utrzymanie wiat przystankowych w Warszawie i w tym celu zawarły umowę powołania konsorcjum.
W połowie maja władze Miasta Stołecznego Warszawy ogłosiły postępowanie w sprawie udzielenia koncesji na budowę i utrzymanie wiat na przystankach komunikacji miejskiej. Wymienionych zostanie 1.580 wiat. AMS i Stroer podały, że szacowane przez miasto koszty przedsięwzięcia to ok. 80 mln zł, które pokryje wybrany w postępowaniu inwestor. 28 lipca upłynął termin składania przez zainteresowane firmy wniosków o zawarcie umowy koncesji.
W zamian za uzyskaną koncesję, inwestor będzie mógł sprzedawać powierzchnię reklamową na wiatach przystankowych.
Do udziału w przetargu na koncesję wystartowały: Clear Channel Poland, JC Decaux Polska, konsorcjum Universum Digital i UPG Warszawa, konsorcjum Stroer Polska i AMS oraz konsorcjum CAM Polski Outdoor i CAM Media.(PAP)
bas/ asa/