Ataki na klientów banków. PKO BP ostrzega przed nowym sposobem przestępców

Zainstalowanie złośliwego oprogramowania w smartfonie może skończyć się przechwyceniem przez przestępów naszych danych dostępu do bankowości mobilnej.

Ataki na klientów banków. PKO BP ostrzega przed nowym sposobem przestępców
Źródło zdjęć: © WP.PL | Bartosz Wawryszuk
Jacek Bereźnicki

15.06.2018 18:08

"Ostrzegamy przed aktywnością złośliwego oprogramowania, atakującego telefony komórkowe" - pisze PKO BP w komunikacie opublikowanym w piątek.

Jak wyjaśnia bank, program podszywa się pod wtyczkę Adobe Flash, przechwytuje dane dostępowe do serwisów bankowości elektronicznej oraz przejmuje kontrolę nad niektórymi funkcjami urządzenia.

Oprogramowanie może bez wiedzy użytkownika odczytywać i wysyłać SMS-y, a także przekierowywać połączenia.

To kolejny przykład używania do ataków popularnej wtyczki Adobe Flash, której używania od dawna odradzają eksperci.

"Oprogramowanie to może dostać się na urządzenie w trakcie instalacji podejrzanych aplikacji – dlatego przestrzegamy przed instalowaniem na urządzeniach mobilnych aplikacji z nieznanych źródeł" - radzi PKO BP.

Złośliwe oprogramowanie może kierować użytkowników do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych uwierzytelniających – numeru klienta, hasła oraz kodu jednorazowego służącego do autoryzacji operacji.

Bank przypomina, że nigdy nie prosi o podanie kodów autoryzacyjnych przy logowaniu oraz nigdy nie wysyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego.

"Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa" - czytamy.

Co jeśli nie zachowaliśmy czujności i nasze dane mogły zostać przejęte przez przestępców? W takim przypadku bank radzi skontaktować się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (87)