Trwa ładowanie...

Auchan najtańszą siecią. Nowy raport dotyczący koszyka zakupowego

Auchan w listopadzie był najtańszą siecią marketów w Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy. Największy spadek cen wybranych do raportu produktów rok do roku zanotował Lidl. Koszyk zakupowy przygotowany przez ASM Sales Force Agency kosztował średnio 223,76 zł i jest cena niższa o nieco ponad 3 zł, czyli o 1,34 proc.

Share
Auchan w listopadzie był najtańszą siecią według raportu ASM Auchan w listopadzie był najtańszą siecią według raportu ASM Źródło: Adobe Stock, fot: Mucha
d2w82j6

Listopadowa inflacja przebiła oczekiwania analityków. Wskaźnik inflacyjny kolejny miesiąc z rzędu jest najwyższy od dwóch dekad. Ceny w listopadzie były średnio o 7,8 proc. (początkowe wyliczenia mówiły o 7,7 proc.) wyższe niż rok wcześniej. Z najnowszego raportu ASM Sales Force Agency wynika, że sieci handlowe nadal starają się minimalizować wpływ wzrostu kosztów na cenę dla klientów. Za raportu wynika, że niekoniecznie dotyczy to świątecznych produktów.

Świąteczne podwyżki cen

Margaryna podrożała o 7 proc., nabiał – w tym serki od 4 do 9 proc., dodatki do potraw o 5 proc., kawa była droższa o 9 proc., wybrane napoje gazowane o 4 proc., a ceny niektórych przekąsek podskoczyły o 10 proc.

d2w82j6

Nie wszystko podrożało

Z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy wynika również, że niektóre produkty w grudniu były nieco tańsze niż w listopadzie. Tak np. kostka do pieczenia znanej marki staniała o 8 proc. a cena herbaty spadła o 4 proc. Średnie ceny analizowanych produktów spożywczych spadły w listopadzie o 1,34 proc. wobec października, a wartość koszyka maksymalnego zmniejszyła się o 6,23 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

Jest drożej, choć taniej

Koszyk zakupowy przygotowany przez ASM Sales Force Agency kosztował średnio 223,76 zł. To spadek na poziomie 3,05 zł, czyli o 1,34 proc. W przypadku sześciu na dziesięć sieci objętych badaniem, ceny w listopadzie były wyższe niż w październiku. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Cash&Carry (2,77 proc.).

Ogromny koszt transformacji energetycznej. Pomóc mają zielone obligacje

Natomiast w ujęciu rocznym, nieznaczny wzrost cen odnotowano w siedmiu sieciach wobec 2020 roku. Były to m.in. Intermarché (4,73 proc.), Kaufland (4,21 proc.) czy inna sieć Cash&Carry (2,29 proc.). Największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci Lidl, w której średnia cena w listopadzie 2021 r. była niższa o 10,85 zł niż przed rokiem.

d2w82j6

Auchan liderem cenowym

Liderem cenowym pozostaje Auchan. Cena koszyka analizowanych produktów była dostępna w tej sieci za mniej niż 200 zł. W sklepach Auchan średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 198,71 zł. To o 0,67 zł więcej niż wyniósł najtańszy koszyk w październiku, należący przed miesiącem również do Auchan.

Natomiast najwięcej w zeszłym miesiącu trzeba było wydać na koszyk zakupów w Intermarché (232,92 zł), czyli o ponad 17 proc. więcej niż w najtańszych sklepach Auchan. Niezmiennie e-grocery pozostaje najdroższym kanałem zakupów. Tam średnia suma koszyka zakupowego kształtowała się na poziomie 260,98 zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2w82j6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2w82j6
d2w82j6