Trwa ładowanie...
d1fjv4b
23-06-2014 08:44

AviaAM Leasing spodziewa się znaczącej poprawy wyników w I półroczu

Warszawa, 23.06.2014 (ISBnews) - AviaAM Leasing spodziewa się znaczącej poprawy wyników finansowych po I półroczu w ujęciu r/r dzięki wzrostowi skali działalności po pozyskaniu środków z ubiegłorocznego IPO na warszawskiej giełdzie, poinformował agencję ISBnews CEO Tadas Goberis. Spółka rozwija dodatkowe usługi konsultingowe, asset management i brokerskie w branży lotniczej, chce również zwiększać skalę tradingu samolotami i na ten cel rozważa pozyskanie finansowania dłużnego.

d1fjv4b
d1fjv4b

Warszawa, 23.06.2014 (ISBnews) - AviaAM Leasing spodziewa się znaczącej poprawy wyników finansowych po I półroczu w ujęciu r/r dzięki wzrostowi skali działalności po pozyskaniu środków z ubiegłorocznego IPO na warszawskiej giełdzie, poinformował agencję ISBnews CEO Tadas Goberis. Spółka rozwija dodatkowe usługi konsultingowe, asset management i brokerskie w branży lotniczej, chce również zwiększać skalę tradingu samolotami i na ten cel rozważa pozyskanie finansowania dłużnego.

"W ubiegłym roku byliśmy konserwatywni prognostycznie. Ostateczny wynik finansowy zawsze zależy od wielu czynników, a w 2013 r. skończyliśmy wszystkie założone projekty i istotnie przebiliśmy szacunki. Nie publikujemy tegorocznych prognoz, ale I półrocze 2014 siłą rzeczy będzie znacznie lepsze r/r. Rok temu nie mieliśmy takich funduszy, jakimi dysponujemy obecnie, dzięki ofercie na GPW" - powiedział ISBnews Goberis.

Dyrektor zarządzający spółki Justinas Gilys wskazał, że mija prawie rok od debiutu na GPW i spółka jest zadowolona, że przekonała inwestorów jako jedna z nielicznych w 2013 r.

"Nasza siostrzana spółka, Avia Solutions Group, była już notowana na GPW i na bazie ich doświadczeń zrealizowaliśmy nasze IPO. To był udany rok z perspektywy biznesowej. Nasi inwestorzy finansowi są aktywni i ich inwestycja ma długoterminowy charakter. Doceniamy to, choć nasze akcje mają niską płynność. Dlatego staramy się aktywnie komunikować z rynkiem. Nie planujemy splitów, czy innych 'mechanicznych' sposobów poprawy płynności" - powiedział Gilys.

d1fjv4b

Dzięki środkom z IPO spółka może prowadzić działalność handlową używanymi samolotami typu Boeing 737, czy Airbus.

"Ta działalność daje nam wzrost przychodów i marż. W 2013 roku kupiliśmy i następnie sprzedaliśmy 6 samolotów. W I półroczu 2014 chcemy zrealizować 6 kolejnych transakcji. Liczymy na kolejne sprzedaże w II półroczu. Popyt jest szczególnie na rynku rosyjskim, ale rozważamy też inne rynki, głównie azjatyckie" - dodał CEO Avia AM Leasing.

Według jego słów, dostosowanie używanego samolotu do wymagań klienta to wydatek rzędu 4-5 mln USD. "Nasze marże z tego tytułu są wyższe od 5-6% średniej rynkowej. Spodziewam się, że możemy utrzymać relatywnie wysoki poziom rentowności przez 2-3 lata" - wskazał Goberis.

Zaznaczył również, że długoterminowo firma będzie koncentrować się na leasingu.

d1fjv4b

"Obecnie mamy 12 maszyn w leasingu, w tym 10 latających w Rosji i po jednej w Kazachstanie i Białorusi. Mamy potencjał dodania 3 samolotów do naszej floty, ale zależy to od ich ekonomicznej opłacalności" - zaznaczył dyrektor zarządzający spółki.

Przedstawiciele Avia AM podkreślili ponadto, że firma rozwija inne segmenty działalności w branży lotniczej, jak usługi konsultingowe, asset management dla instytucji finansowych, czy działalność brokerską, które są wysoko marżowe.

"Mamy kapitał na rozwój w obecnej skali. Jednak w przyszłości chcemy prowadzić działalność handlową nowszymi samolotami o wyższej wartości. Środki, jakie należy zaangażować na tym poziomie to 50-70 mln USD na jeden samolot. Dlatego obecnie działamy w tym obszarze jako konsultant z know how. Rozważamy jednak pozyskanie finansowania, aby bezpośrednio wejść w handel nowszymi maszynami" - podkreślił Gilys.

d1fjv4b

"Mamy zdrowe marże na naszej działalności i generujemy ograniczny cash flow, chcemy pozyskać partnerów finansowych, mamy potencjał do lewarowania naszej działalności, co moglibyśmy wykorzystać przy wyselekcjonowanej transakcji" - dodał dyrektor zarządzający Avia AM.

Dodał, że Avia AM nie wyklucza także emisji obligacji zabezpieczonej aktywami.

"Zależy to od projektu, jaki byśmy realizowali. Emisja na polskim rynku finansowym to opcja, inne jakie byśmy rozważyli, to plasowanie na europejskim lub rosyjskim rynku finansowym. Również Azja, gdzie lotnictwo się rozwija bardzo szybko, byłaby przez nas rozważana. Nie rozważamy natomiast emisji akcji" - podsumował Gilys.

AviaAM Leasing jest międzynarodową zintegrowaną grupą zajmującą się leasingiem, obrotem i zarządzaniem używanymi samolotami komercyjnymi.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

d1fjv4b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fjv4b