Awaria w Mastercard. Klienci poczekają na zwrot pieniędzy
Płacąc Mastercard nigdy nie wiesz, kiedy może cię spotkać bezcenna niespodzianka - takim hasłem reklamuje się ostatnio Mastercard. Niektórych właścicieli tych kart ostatnio spotkała jednak niemiła niespodzianka: ich konta zostały obciążone podwójnie.
"Płacąc Mastercard nigdy nie wiesz, kiedy może cię spotkać bezcenna niespodzianka" - takim hasłem reklamuje się ostatnio Mastercard. Niektórych właścicieli tych kart ostatnio spotkała jednak niemiła niespodzianka: ich konta mogły zostać obciążone podwójnie.
Aktualizacja: 11:30
Jak informuje Mastercard w oświadczeniu, konta bankowe niektórych posiadaczy kart, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce, mogły zostać obciążone podwójnie.
Operator zapewnia, że to błąd techniczny i że intensywnie pracuje nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i taką ich korektą, by konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków.
Choć pieniądze mają być zwracane automatycznie, to właściciele kart muszą się uzbroić w cierpliwość. "Firma Mastercard zajęła się tą sytuacją natychmiast po identyfikacji. Cała operacja może potrwać do kilku dni" - informuje operator.
Mastercard nie ujawnia, ilu klientów zostało poszkodowanych i w jakich bankach mieli konta. W sieci na problemy skarżą się m.in. właściciele kont w ING, BZ WBK, Alior Banku, czy Getin Banku.
Anna Marciniak z Mastercard Europe poinformowała nas, że operator kart po swojej stronie już usunął awarię. Nie oznacza to jednak, że wszyscy dostali już zwrot pieniędzy. _ To już zależy od banków, kiedy to zaksięgują, ale przy współczesnych technologiach powinno to nastąpić szybko - mówi. - Osoby, których transakcje zostały podwójnie zaksięgowane, nie muszą składać indywidualnych reklamacji w swoich bankach. Środki zostaną zwrócone automatycznie - zapewnia.