Trwa ładowanie...

Awarii w Getin Banku ciąg dalszy. Niektórzy klienci wciąż bez dostępu do kont online

Modernizacja serwisów bankowości internetowej skończyła się dla Getin Banku nie całkiem szczęśliwie. Tysiące klientów miało problemy z przeprowadzeniem jakiejkolwiek operacji, a wielu nadal ma kłopot z zalogowaniem się.

Awarii w Getin Banku ciąg dalszy. Niektórzy klienci wciąż bez dostępu do kont onlineŹródło: Fotolia, fot: japolia
d3rtdp3
d3rtdp3

Parę tygodni temu Getin Bank przeprowadził ujednolicenie swoich systemów internetowych dla klientów. Dzięki temu osoby, które korzystały z różnych rodzajów bankowości w obrębie grupy Getin Noble Bank, zyskali możliwość logowania się za pomocą jednego loginu do wszystkich swoich kont.

Jednak z owym ujednolicaniem zbiegła się duża awaria systemów bankowości elektronicznej Getinu. Przez dobre dwa tygodnie klienci mieli poważne problemy z dostępem do swoich kont, o czym głośno i dosadnie dawali znać bankowi, choćby w komentarzach zamieszczanych na jego facebookowym profilu. Jak z nich wynika - byli dosłownie wściekli na bank.

Zaczęło się bowiem od "zwykłej" przerwy serwisowej związanej z ujednolicaniem logowania, a skończyło się na problemach z bankowością online. Część klientów skarżyła się na całkowity brak dostępu, a inni na różne problemy już przy korzystaniu z serwisu. Do częstych należały choćby kłopoty z realizacją przelewów, ale były też skargi na brak możliwości zakładania lokat czy znikające nazwy zdefiniowanych odbiorców. Do tego dołączyły, tradycyjne przy zmianach graficznych w serwisach, skargi na nową szatę itp.

Kilka dni temu serwis PRnews.pl poinformował, że kłopoty się już skończyły, a problemy dotyczą tylko nielicznych klientów banku. Bank utworzył też specjalny adres e-mail dla klientów mających kłopot z zalogowaniem się - logowanie@getinbank.pl. Niezależnie od tego można odnieść wrażenie, że jest problem nadal jest poważny.

d3rtdp3

- Open Online, Getin Online -mnóstwo ludzi nie może się dostać na swoje konta od ponad 2 tygodni. Ze strony banku nie ma informacji, brak odpowiedzi ze strony infolinii, na e-maile także nie ma odzewu – dała nam wczoraj wieczorem znać czytelniczka.

Nie oznacza to, że problem nadal jest masowy – na forach skarg klientów jest mniej niż tydzień temu – ale ewidentnie nadal istnieje. Niektórzy klienci Getin Banku nadal mają problemy z dostępem do swoich pieniędzy.

Zapytaliśmy Getin Bank o to czy problem został już usunięty (albo kiedy zostanie usunięty), a także o przyczyny tych kłopotów. Bank nie wyjaśnił nam, jakie były przyczyny tych kłopotów, ale zaznaczył, mają w tej chwili charakter "marginalny".

-W incydentalnych przypadkach może zdarzyć się, iż Klienci błędnie wpisują kody autoryzacyjne otrzymane SMS-em lub widniejący w systemie numer telefonu nie został przez nich zaktualizowany co może powodować brak możliwości poprawnego zalogowania się w systemie. W tego typu przypadkach, ze względów bezpieczeństwa, Klient proszony jest o wizytę w oddziale, gdzie może dokonać zmiany danych kontaktowych, w tym numeru telefonu.

d3rtdp3

Tak duża awaria nie jest pierwszą taką wpadką banku w Polsce. Rok temu olbrzymią awarię miał PKO BP –, gdy jego klienci mieli przez kilka godzin w piątek i sobotę - 8 i 9 listopada, problem z transakcjami kartą. Awaria została jednak szybko usunięta. W przypadku Getin Banku jest o tyle lepiej, że nie było problemów z wypłatami z bankomatów czy przy płatnościach kartą.

Jeżeli nadal macie problemy, możecie zgłaszać to nam na adres dajsygnal@dajsygnal.pl.

d3rtdp3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3rtdp3