Awarii w Getin Banku ciąg dalszy. Niektórzy klienci wciąż bez dostępu do kont online
Modernizacja serwisów bankowości internetowej skończyła się dla Getin Banku nie całkiem szczęśliwie. Tysiące klientów miało problemy z przeprowadzeniem jakiejkolwiek operacji, a wielu nadal ma kłopot z zalogowaniem się.
26.11.2014 | aktual.: 27.11.2014 13:26
Parę tygodni temu Getin Bank przeprowadził ujednolicenie swoich systemów internetowych dla klientów. Dzięki temu osoby, które korzystały z różnych rodzajów bankowości w obrębie grupy Getin Noble Bank, zyskali możliwość logowania się za pomocą jednego loginu do wszystkich swoich kont.
Jednak z owym ujednolicaniem zbiegła się duża awaria systemów bankowości elektronicznej Getinu. Przez dobre dwa tygodnie klienci mieli poważne problemy z dostępem do swoich kont, o czym głośno i dosadnie dawali znać bankowi, choćby w komentarzach zamieszczanych na jego facebookowym profilu. Jak z nich wynika - byli dosłownie wściekli na bank.
Zaczęło się bowiem od "zwykłej" przerwy serwisowej związanej z ujednolicaniem logowania, a skończyło się na problemach z bankowością online. Część klientów skarżyła się na całkowity brak dostępu, a inni na różne problemy już przy korzystaniu z serwisu. Do częstych należały choćby kłopoty z realizacją przelewów, ale były też skargi na brak możliwości zakładania lokat czy znikające nazwy zdefiniowanych odbiorców. Do tego dołączyły, tradycyjne przy zmianach graficznych w serwisach, skargi na nową szatę itp.
Kilka dni temu serwis PRnews.pl poinformował, że kłopoty się już skończyły, a problemy dotyczą tylko nielicznych klientów banku. Bank utworzył też specjalny adres e-mail dla klientów mających kłopot z zalogowaniem się - logowanie@getinbank.pl. Niezależnie od tego można odnieść wrażenie, że jest problem nadal jest poważny.
- Open Online, Getin Online -mnóstwo ludzi nie może się dostać na swoje konta od ponad 2 tygodni. Ze strony banku nie ma informacji, brak odpowiedzi ze strony infolinii, na e-maile także nie ma odzewu – dała nam wczoraj wieczorem znać czytelniczka.
Nie oznacza to, że problem nadal jest masowy – na forach skarg klientów jest mniej niż tydzień temu – ale ewidentnie nadal istnieje. Niektórzy klienci Getin Banku nadal mają problemy z dostępem do swoich pieniędzy.
Zapytaliśmy Getin Bank o to czy problem został już usunięty (albo kiedy zostanie usunięty), a także o przyczyny tych kłopotów. Bank nie wyjaśnił nam, jakie były przyczyny tych kłopotów, ale zaznaczył, mają w tej chwili charakter "marginalny".
-W incydentalnych przypadkach może zdarzyć się, iż Klienci błędnie wpisują kody autoryzacyjne otrzymane SMS-em lub widniejący w systemie numer telefonu nie został przez nich zaktualizowany co może powodować brak możliwości poprawnego zalogowania się w systemie. W tego typu przypadkach, ze względów bezpieczeństwa, Klient proszony jest o wizytę w oddziale, gdzie może dokonać zmiany danych kontaktowych, w tym numeru telefonu.
Tak duża awaria nie jest pierwszą taką wpadką banku w Polsce. Rok temu olbrzymią awarię miał PKO BP –, gdy jego klienci mieli przez kilka godzin w piątek i sobotę - 8 i 9 listopada, problem z transakcjami kartą. Awaria została jednak szybko usunięta. W przypadku Getin Banku jest o tyle lepiej, że nie było problemów z wypłatami z bankomatów czy przy płatnościach kartą.
Jeżeli nadal macie problemy, możecie zgłaszać to nam na adres dajsygnal@dajsygnal.pl.