Bank Pocztowy chce otworzyć 100 tys. ROR do końca roku, rusza z nową ofertą kont
Warszawa, 15.09.2014 (ISBnews) - Bank Pocztowy rusza dziś z nową ofertą rachunków i chce powrócić do masowej akwizycji klientów na poziomie 22-27 tys. miesięcznie, która m.in. pozwoli na zrealizowanie celu strategicznego 1,5 mln rachunków na koniec 2017 roku. Bank oczekuje, że marża odsetkowa netto wyniesie 3,8-3,9% na koniec roku, poinformowali przedstawiciele zarządu.
15.09.2014 | aktual.: 15.09.2014 15:53
?Nie wyobrażamy sobie dalszego rozwoju banku bez pozyskiwania nowych klientów. Wychodzimy od dziś z ofertą darmowego rachunku, z przesłaniem, że brak opłat jest zagwarantowany dożywotnio i bez żadnych warunków. Chcemy klientom zaproponować długotrwałą relację. Ta oferta jest prosta, odpowiada misji banku, nie stawia żadnych barier pod względem finansowym" - powiedział wiceprezes Szymon Midera podczas spotkania z dziennikarzami.
Przypomniał, że celem strategicznym banku jest 1,5 mln rachunków 2017 roku, z czego połowa - obsługiwanych zdalnie.
?Chcielibyśmy pozyskać ok. 1 mln klientów i obsługiwać ponad 2 mln klientów w Banku Pocztowym w 2017 r. Mamy nadzieję, że szybko powrócimy do poziomu 25 tys. rachunków sprzedawanych miesięcznie i wejdziemy z powrotem do pierwszej trójki najszybciej rozwijających się banków"- podkreślił. Do końca roku liczba rachunków prowadzonych przez Bank Pocztowy ma wzrosnąć o 100 tys.
Wiceprezes poinformował, że bank przeprowadził rewizję rachunków i zamknął nieaktywne konta. Pomimo wysokiej akwizycji o 17-20 tys. miesięcznie od początku roku bank zamknął 191 tys. nieaktywnych kont. Jednocześnie liczba klientów banku spadła jedynie o 20 tys.
Obok pozyskiwania nowych klientów kluczowy dla banku będzie także wzrost akcji kredytowej, głównie po stronie wyżej marżowych kredytów konsumpcyjnych. Bank chce utrzymać w II połowie roku dynamiki sprzedaży z pierwszego półrocza.
?Na wysoką dynamikę sprzedaży kredytów konsumpcyjnych wpłynęła także akcja kredytowa do ZOR-ów [zakłady obniżonego ryzyka, jednostki budżetowe- przyp. ISBnews], coraz więcej sprzedajemy też do bazy własnej, która obejmuje 1,4 mln klientów. Zakładamy, że te dynamiki z I półrocza są do utrzymania również w drugim" - podkreślił Midera.
Sprzedaż kredytów konsumpcyjnych wzrosła o 26% r/r do 404 mln zł w I półr. 2014. Saldo tych kredytów wzrosło o 28% do 1,60 mld zł.
Wartość kredytów ogółem wyniosła 5,27 mld zł na koniec czerwca, co oznacza wzrost o 9% w skali roku. Portfel kredytów detalicznych zwiększył się o 14% r/r do 4,27 mld zł, zaś klientów instytucjonalnych zmniejszył się o 7% r/r.
Marża odsetkowa netto wyniosła wzrosła do 3,8% na koniec czerwca.
?Udaje nam się sprzedawać coraz więcej kredytów, przy coraz lepszej marży, dlatego spodziewamy się marży odsetkowej na koniec roku na poziomie 3,8-3,9%. To będzie wynikało ze zmiany w strukturze portfela, w którym coraz większy udział mają kredyty gotówkowe. Mamy sporo miejsca do budowania bezpiecznego udzielania kredytów i jest jeszcze sporo miejsca do rozbudowy marży odsetkowej" - powiedział członek zarządu Michał Sobiech, podczas konferencji prasowej.
Midera poinformował że zgodnie ze strategią bank ogranicza finansowanie jednostek samorządu terytorialnego i obszaru mieszkalnictwa na rzecz kredytów konsumpcyjnych.
?Zwiększamy udział kredytów konsumpcyjnych, ale cały czas nam daleko do benchmarku grupy rówieśniczej. Chcemy dojść do poziomu 50% udziału kredytów konsumpcyjnych w kredytach ogółem" - podkreślił.
Depozyty ogółem wzrosły o 6% w skali roku do 5,53 mld zł na koniec czerwca, w tym w segmencie detalicznym wzrost wyniósł 4%, a w instytucjonalnym 15%.
Liczba klientów detalicznych Banku Pocztowego sięgnęła 1.407 tys. na koniec czerwca.
(ISBnews)