Bank Pocztowy ma prawie 1,4 mln klientów
16.05. Warszawa (PAP) - W pierwszym kwartale tego roku Bank Pocztowy przyciągnął blisko 60 tys. nowych klientów detalicznych, co oznacza, że z usług banku korzysta prawie 1,4 mln...
16.05.2013 | aktual.: 16.05.2013 17:17
16.05. Warszawa (PAP) - W pierwszym kwartale tego roku Bank Pocztowy przyciągnął blisko 60 tys. nowych klientów detalicznych, co oznacza, że z usług banku korzysta prawie 1,4 mln klientów - poinformowali w czwartek podczas spotkania z dziennikarzami przedstawiciele banku.
Zgodnie z danymi banku za pierwszy kwartał 2013 r., przybyło mu 223 tys. klientów detalicznych (w ujęciu rocznym, w tym ok. 60 tys. w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 19,7 proc.) oraz 216 tys. rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych (56 tys. w pierwszym kwartale, wzrost o 38,1 proc.). Tym samym bank prowadzi już ponad 800 tys. ROR-ów i awansował z 16 miejsca w kraju w 2009 r., na 10 miejsce.
"Naszą ambicją jest oczywiście, żeby milion (ROR-ów - PAP) przekroczyć w tym roku " - powiedział podczas prezentacji wyników prezes Banku Pocztowego Tomasz Bogus.
Zaznaczył, że rozwój banku przełożył się na wzrost wartości kredytów o 18 proc. rdr do 4,78 mld zł i depozytów o 20 proc. rdr do 5,79 mld zł.
"Ten wzrost był szybszy niż rynku" - zaznaczył Bogus.
Wskazał, że rynek kredytowy wzrósł w ciągu roku o 2 proc., a rynek depozytów o 8 proc.
Bogus poinformował, że struktura kredytów do depozytów w Banku Pocztowym jest średnio na poziomie 81 proc., co przekłada się na bezpieczeństwo finansowania akcji kredytowej.
Z przedstawionych przez niego danych wynika, że dochody banku w pierwszym kwartale br. wyniosły 70 mln zł, czyli podobnie jak w analogicznym okresie ub. r. Koszty banku spadły o 9 proc. do 53,2 mln zł. (koszty osobowe ograniczono o 2,2 mln zł, a rzeczowe o 3,3 mln zł), zysk netto wzrósł o 25 proc. (rdr) do 6,3 mln zł.
Prezes zapewnił, że "optymalizacja struktury zatrudnienia" wiązała się ze zwolnieniami, ale nie były to zwolnienia grupowe. W porównaniu z poprzednim rokiem zmieniła się struktura dochodów banku - ok. 70 proc. pochodzi z segmentu detalicznego, podczas gdy w ubiegłym roku było to 60 proc.
Zgodnie z danymi banku w pierwszym kwartale Pocztowemu przybyło ok. 600 klientów instytucjonalnych (nie licząc mikroprzedsiębiorstw), co oznacza, że bank ma już ponad 14 tys. takich klientów. Bogus powiedział, że zmodyfikowana strategia banku dotycząca klientów instytucjonalnych przewiduje koncentrację banku raczej na mniejszych klientach.
Podczas prezentacji wskazano, że bank w I kw. br. uruchomił 25 nowych tzw. mikrooddziałów i na koniec marca 2013 r. miał ich 212. Bank planuje, że na koniec roku będzie miał ich 360. Podano ponadto, że w ramach banku działa też 40 tzw. Pocztowych Stref Finansowych.
Przedstawiciele banku poinformowali także, że bank pracuje nad nowymi rozwiązaniami, które mają także poprawić jego wizerunek. Chodzi na przykład o zmiany w bankowości internetowej - uruchomienie nowego, bardzo prostego w obsłudze i intuicyjnego serwisu adresowanego do firm i wspólnot mieszkaniowych. Na razie korzysta niego testowo ok. 40 firm. Jesienią serwis ma być dostępny dla klientów indywidualnych i mikrofirm. (PAP)
mmu/ mki/ asa/