Biedronce wyrośnie mocna konkurencja?

Portugalczycy z Jeronimo Martins nie mogą spać spokojnie. Mariusz Świtalski, prezes Czerwonej Torebki, postawił na budowę kolejnej sieci dyskontów w Polsce. Ma w tym doświadczenie, gdyż w 1995 roku zakładał sieć dyskontów... Biedronka - pisze "Puls Biznesu".

Biedronce wyrośnie mocna konkurencja?
Źródło zdjęć: © WP.PL | Andrzej Hulimka

27.08.2013 | aktual.: 27.08.2013 10:35

Świtalski i Czerwona Torebka zebrali z rynku 18,8 mln zł w grudniowym IPO. Wówczas firma przedstawiała wizję budowy do 2021 ok. 1,9 tys. małych pasaży handlowych. Dzisiaj prezes ma zupełnie inną wizję i chce skupić się na działalności handlowej.

Nowa sieć dyskontów (nazwa wciąż nieznana) ma pojawić się na rynku pod koniec tego roku. Zdaniem Przemysława Schmidta, członka rady nadzorczej Czerwonej Torebki, jest jeszcze za wcześnie, by mówić o konkretnych planach jej rozwoju i o tym, ile będzie mieć placówek w przyszłym roku. Podkreśla jednak, że za siecią stoją ludzie, którzy wiedzą, jak tworzyć silne sieci. Przypomnijmy, że Mariusz Świtalski w przeszłości zbudował najbardziej rozpoznawalne marki handlowe, jak Biedronka, Żabka czy największą polską sieć hurtowni Eurocash.

Stworzenie nowej sieci dyskontów jest możliwe, gdyż przestaje obowiązywać zakaz konkurencji z Jeronimo Martins.

Drugim rozwijanym jednocześnie biznesem ma być sieć sklepów convenience Małpka Express. Obecnie jest ich 125, a do końca roku ma ich być 200. Na koniec 2014 planowanych jest 400 placówek, a później ma być otwierane 300 sklepów rocznie. Małe sklepy mają konkurować z Żabką.

Niedawno Czerwona Torebka przejęła sklep internetowy Merlin.pl.

- Merlin, Małpka i nowe dyskonty pozwolą nam stworzyć silną grupę handlową i zakupową. Obecność w trzech różnych kanałach dystrybucji daje spore efekty synergii i silną pozycję w negocjacjach z dostawcami. Naszym celem jest miejsce w WIG30 i pozycja najdynamiczniejszej rozwijającej się firmy handlowej w kraju - tłumaczy Schmidt.

Mariusz Świtalski w rankingu 100 najbogatszych Polaków tygodnika "Wprost" zajmuje 21. miejsce z majątkiem sięgającym 1,3 mld zł. Więcej o jego przeszłości i sukcesach w handlu przeczytasz TUTAJ.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (264)
Zobacz także