Biedronka przeprasza klientów. Chodzi o loterię zdrapkową
Loteria zdrapkowa jeszcze nie zdążyła na dobre zadomowić się w Biedronce, a już pojawiały się niepokojące sygnały. Niektórzy klienci usłyszeli od kasjerów, że jeśli wezmą zdrapkę, będą musieli zrezygnować z gwarancji na drukarkę, czy prawa do reklamacji butów. Tymczasem w regulaminie loterii nie ma ani słowa o jakichkolwiek ograniczeniach. Biedronka oszukuje klientów czy kasjerzy są niedoinformowani?
09.09.2014 | aktual.: 09.09.2014 16:55
Loteria zdrapkowa jeszcze nie zdążyła na dobre zadomowić się w Biedronce, a już pojawiały się niepokojące sygnały. Niektórzy klienci usłyszeli od kasjerów, że jeśli wezmą zdrapkę, będą musieli zrezygnować z gwarancji na drukarkę lub prawa do reklamacji butów. Tymczasem w regulaminie loterii nie ma ani słowa o jakichkolwiek ograniczeniach. Biedronka oszukuje klientów czy kasjerzy są niedoinformowani?
Dla niewtajemniczonych wyjaśniamy na czym polega akcja z loterią. Wystarczy zrobić zakupy za minimum 50 zł, odebrać zdrapkę, paragon i można drapać. Trzeba przy tym pamiętać, że sprzedaż promocyjna nie obejmuje alkoholu i wyrobów tytoniowych.
Schody zaczynają się jednak, kiedy do koszyka wpada np. sprzęt lub buty. "Jak pan bierze zdrapki, to traci pan gwarancję na sprzęt" - usłyszał jeden z klientów. Inny zakupowicz został poinformowany, że w jego przypadku zdrapka równa się rezygnacji z prawa do reklamacji adidasów. Klient zrezygnował więc z promocji. "Zależy mi na zachowaniu prawa konsumenta do reklamacji" - stwierdził.
To jednak nie wszystko. Skarży się on jeszcze na wpis na swoim paragonie, który jest niezgodny z rzeczywistym powodem odmowy wzięcia udziału w loterii: "paragon nie bierze udziału w loterii, klient niepełnoletni". Tymczasem on skończył już 37 lat.
O komentarz w tej sprawie zwróciliśmy się do przedstawicieli sklepu. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że w kwestii zwrotów i reklamacji towarów nabytych w ramach loterii "Zdrapka w Kropki", obowiązującym dokumentem jest regulamin.
- Zgodnie z jego postanowieniami, udział w loterii nie pozbawia klientów ich praw konsumenckich, wynikających z obowiązujących w Polsce przepisów, dotyczących postępowania gwarancyjnego oraz niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową - czytamy w komentarzu biura prasowego Jeronimo Martins Polska S.A. - Osoby, które dokonały zakupu za kwotę powyżej 50 zł i zdecydowały się na udział w loterii, nie mogą dokonać zwrotu pełnowartościowego nabytego towaru. Zgodnie z obowiązującym prawem, z chwilą wzięcia udziału w loterii klient nie traci jednak prawa do zwrotu towaru niepełnowartościowego wynikającego z udzielonej gwarancji na zakupiony towar i praw związanych z reklamowaniem towaru.
Jednocześnie Biedronka przeprasza klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd. Apeluje, aby ewentualne wątpliwości wyjaśniać na bieżąco z kierownictwem danego sklepu. Ponadto zapewnia, że uczuli personel swoich placówek, aby precyzyjnie informował klientów o zasadach wynikających z regulaminu loterii "Zdrapka w Kroki".