Biedronka sprawdza nowe rozwiązania. To niejedyna marka chętna na zmiany

Komunikacja głosowa i ekrany z ofertą produktową. Takie rozwiązania Biedronka testuje w niektórych placówkach. Tendencję do zmian można jednak zaobserwować na całym rynku.

Biedronka sprawdza nowe rozwiązania. To niejedyna marka chętna na zmiany
Źródło zdjęć: © Eastnews | Monkpress / East News

Komunikacja głosowa i ekrany z ofertą produktową. Takie rozwiązania Biedronka testuje w niektórych placówkach - podaje portal wiadomoscihandlowe.pl. Tendencję do zmian można zaobserwować na całym rynku. Lidl próbuje swoich sił w formacie ekspresowym, a Amazon stworzył prototyp sklepu bez płacenia przy kasie. Automatyzację zakupów oferuje też polska aplikacja SeaYou.

Zwrot w kierunku cyfrowych rozwiązań pozwoli na bliższy kontakt z konsumentem. Sieć należąca do portugalskiego Jeronimo Martins zaczyna od wprowadzenia prostych elementów. Nad kasami wiszą wyświetlacze, na których pojawiają się promocje i aktualna oferta. Czasem, niewielkie ekrany dotykowe są też montowane przy punkcie pakowania zakupów. Można za ich pomocą ocenić jakość obsługi. Nowością jest też system głosowy. Klienci mogą słuchać muzyki, a co jakiś czas z głośników słychać komunikaty reklamowe.

- Obecnie testujemy różne rozwiązania w wybranych placówkach sieci sklepów Biedronka. Testy realizujemy na bieżąco w celu zwiększenia efektywności naszych placówek i poprawy komfortu dokonywania zakupów - komentuje biuro prasowe Jeronimo Martins Polska dla portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Zmiany nabierają tempa również w niemieckiej sieci.Lidl chce stworzyć sklepy, które będą łączyć ze sobą zalety dyskontu z możliwością odbioru produktów zamówionych online. Projekt jest na razie w fazie prób. Pierwszy Lidl Express powstał w berlińskiej dzielnicy Schöneberg. Niemieccy klienci mogą kupować tam przede wszystkim żywność i artykuły codziennego użytku. Jeśli format okaże się strzałem w dziesiątkę, Grupa Schwartz rozszerzy podobną działalność o inne rynki. Niewykluczone, że dotrze również do Polski.

Inne testy prowadzi obecnie amerykański gigant handlowy. W Seattle znajduje się sklep, który z pozoru przypomina klasyczny market. Amazon Go to jednak miejsce rozwinięte pod względem technologicznym. Na czym to polega? Klient wchodzi i przy wejściu skanuje telefon. Bierze wózek, wybiera produkty, pakuje je do torby i wychodzi. Dane są przesyłane do arkusza kalkulacyjnego, który podsumuje wydatki i wystawi rachunek. Płatności będzie można dokonać za pośrednictwem serwisu internetowego. Na razie z wygodnej opcji mogą korzystać wyłącznie pracownicy Amazona. W 2017 ma być dostępna dla konsumentów.

Na pomysł zautomatyzowanego sklepu wpadł jednak nie tylko Amazon. Podobne rozwiązanie powstało na rodzimym polu. W WP money pisaliśmy o Polskiej firmie Spark Software, która stworzyła aplikację SeaYou działającą na zbliżonych zasadach. Umożliwia zakupy bez kolejki i płacenia przy kasie. I nie jest już w fazie testowej. Na razie produkty w taki sposób można kupować w Delikatesach 13 w Warszawie. - Rozmawiamy z kilkoma największymi sieciami handlowymi, które działają w Polsce. Choć aplikacja powstała w naszym kraju, to dedykowana jest na rynki międzynarodowe - mówi WP money Witold Ferenc, twórca programu.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (66)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.