Biedronka traci w oczach klientów. Wszystko przez zmianę wizerunku
Polacy tęsknią za Biedronką, która sprzedawała produkty prosto z palet i lokowała swoje sklepy w tzw. blaszakach. Sieć należąca do Jeronimo Martins staje się coraz bardziej luksusowa, przez co przestaje być postrzegana jako atrakcyjna dla wieloletnich klientów.
04.02.2020 | aktual.: 06.02.2020 13:59
Badanie OC&C Strategy Consultants, do którego dotarła "Gazeta Wyborcza" wskazuje, że Biedronka zajmuje 18. miejsce w rankingu najlepiej ocenianych przez Polaków sieci handlowych. To spadek sieci o dziewięć pozycji w zaledwie rok.
Zdaniem autorów raportu to efekt swoistej zmiany wizerunku, na który postawiła spółka Jeronimo Martins. W Warszawie jakiś czas temu powstał sklep, w którym np. serwowane jest klientom świeże mięso. To spory przeskok - dotychczas bowiem Biedronka handlowała wyłącznie mięsem paczkowanym. Ponadto w punkcie tym można zjeść ciepły posiłek, czy napić się kawy z dedykowanej kawiarni.
Otwarty w listopadzie 2019 roku sklep ma być przykładem dla kolejnych punktów w dużych miastach w Polsce. Tymczasem wieloletni klienci tęsknią za Biedronką, która sprzedawała prosto z palet, wyróżniając się na tle innych sklepów. Stąd też ma się brać taki spadek sieci w rankingu OC&C.
Zdaniem "GW", miejsce taniego dyskontu, które zwalnia Biedronka na polskim rynku, może zająć ktoś inny. Szczególnie, że mamy do czynienia ze spowolnieniem gospodarczym i konsumenci w Polsce wydają coraz mniej. A to właśnie na tym opierała się nasza gospodarka w ostatnich latach.
Czytaj też: 500+ do 2021 roku. Program traci na wartości
Tymczasem Lidl, jeden z głównych konkurentów Biedronki, jest coraz cieplej postrzegany przez Polaków. W ostatnim rankingu najpopularniejszych sieci handlowych zajął czwarte miejsce i poprawił swój wynik o dwie pozycje rok do roku.
Zwróciliśmy się o komentarz do biura prasowego Biedronki. Biuro prasowe sieci podkreśliło w odpowiedzi, że zgodnie z wynikami badania firmy OC&C Strategy Consultants, na które powołuje się "GW" w publikacji, sieć Biedronka nadal okazuje się najtańszą spośród wszystkich sieci spożywczych.
Jednocześnie, jak wskazuje "Wyborcza", spadek oceny wizerunku sieci, nie wpływa na sprzedaż Biedronki. W 2019 roku zatrzymała się ona na poziomie 12,6 mld euro (ok. 53 mld złotych). To wzrost o 7,9 proc. w porównaniu z wynikiem z 2018 roku.
Dowiedz się: "Absurd" na stacji benzynowej. Nie sprzedali "Pawełka" po godz. 22, bo baton zawiera alkohol
Oprócz Lidla, w pierwszej piątce znalazły się: Empik (spadek na piąte miejsce z trzeciego), Allegro (awans na trzecie z czwartego), Nike (spadek z pierwszego na drugie) i Rossmann (awans z drugiego na pierwsze).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl