Trwa ładowanie...

Biedronka znowu daje 100 tys. zł. Wystarczy umieć rysować

Aż 4300 bajek nadesłano na konkurs Biedronki „Piórko”. Spośród wszystkich prac wybrano tekst Moniki Radzikowskiej. Jej książka trafi na półki dyskontu, a na jej konto powędruje kwota 100 tys. zł. Teraz taką samą nagrodę Biedronka chce dać ilustratorowi.

Biedronka znowu daje 100 tys. zł. Wystarczy umieć rysowaćFot: materiały prasowe
d3ot8se
d3ot8se

Aż 4300 bajek nadesłano na konkurs Biedronki "Piórko". Spośród wszystkich prac wybrano tekst Moniki Radzikowskiej. Jej książka trafi na półki dyskontu, a na konto zwyciężczyni powędruje kwota 100 tys. zł. Teraz taką samą nagrodę Biedronka chce dać ilustratorowi.

To już druga edycja konkursu dla pisarzy-amatorów. Każdy mógł wysłać do Biedronki swoją bajkę i liczyć na wygranie jednej z najwyższych na polskim rynku literackim nagrody. Tyle samo warta jest w końcu uznawana za najważniejszą i najbardziej prestiżową literacka nagroda Nike.

Na drugą edycję konkursu "Piórko" wysłano ponad 4,3 tys. prac. Spośród nich wydawnictwo Zielona Sowa wybrała 100. Ostatecznie jury, w skład którego weszli m.in. autorka bajek Renata Piątkowska, pisarz Rafał Witek czy zwyciężczyni pierwszej edycji Katarzyna Szestak, wybrało najlepszą ich zdaniem bajkę.
Nagrodzona została Monika Radzikowska z podwarszawskich Ząbek. Nie podano nazwy bajki, ale poinformowano, że "odświeża ona formułę klasycznej baśni". Laureatka jest archeologiem i na co dzień pracuje w Zamku Królewskim w Warszawie, gdzie oprowadza dzieci opowiadając im baśnie i legendy.

Po zakończeniu konkursu na tekst, rusza druga część "Piórka". Biedronka poszukiwać będzie ilustratorów, którzy namalują rysunki do nagrodzonej książki. Tu nagroda także wynosić będzie 100 tys. zł. Przesyłanie próbek prac upływa w połowie lipca.

Pod koniec sierpnia znany będzie drugi zwycięzca. Wtedy powstać mają ilustracje. Książka trafi do sprzedaży w Biedronce przed świętami Bożego Narodzenia.

Konkurs "Piórko" powstał na zlecenie sieci Biedronka, a jego formalnym organizatorem jest firma PR Art-Media. Patronat nad imprezą objął Rzecznik Praw Dziecka. Niedawno "Piórko" zostało wyróżnione w konkursie "Kampania Społeczna Roku 2015".

d3ot8se
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ot8se

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj