Trwa ładowanie...

Black Friday. Klienci nie dają się łapać na wszystko

Coraz trudniej firmom nabijać klientów w butelkę - i dobrze. Black Friday po polsku? Podnieść cenę, sztucznie ją obniżyć i udawać, że to przecena, a produkt sprzedać drożej niż przed promocją. Takie praktyki nie uchodzą płazem, w mediach społecznościowych szybko wypływają takie przekręty.

Black Friday. Klienci nie dają się łapać na wszystkoŹródło: East News
d366o3y
d366o3y

Black Friday to w teorii okazja do kupienia rzeczy taniej niż innego dnia. W teorii, bo sporo firm próbuje nabić kasę udawanymi promocjami, czym oszukują klientów. Użytkownik Wykopu udostępnił właśnie zdjęcia z porównaniem ofert internetowej sieci kosmetyków Notino (dawniej iperfumy.pl).

Na zdjęciach widać, że przecenione na Black Friday perfumy są tak naprawdę sprzedawane w znacznie wyższych cenach niż przed promocją. "Na Notino 'duże' promocje z okazji Black Friday. Wkurzeni ludzie porobili zdjęcia i wklejają je na facebookowym profilu Notino - oto część z nich" - napisał internauta i wkleił zdjęcia.

d366o3y

Zaglądamy na Facebooka sieci Notino. Pierwsze z brzegu komentarze klientów brzmią: "Nie dawajcie się naciągać na promocję Black Friday (20 proc. rabatu). Ceny są w tej chwili podniesione w ten sposób, że odejmując owe 20 proc. otrzymujemy ceny wyższe od tych, w jakich możemy te same produkty kupić poza Black Friday. Nie dajcie się ogłupiać!" czy "Jakim cudem zestaw Paco Rabanne 1Million damski przed Black Friday kosztował 339 zł, a w promocji 375? Nabijacie ludzi w balona".

Obejrzyj: Black Friday. Na każdym kroku niebezpieczeństwo

Co na to sieć? Każdemu odpowiada to samo: "w ciągu roku mamy wiele ofert specjalnych, ponieważ zawsze staramy się oferować naszym klientom to co najlepsze. Może to spowodować, że w tym roku kupisz produkt w niższej cenie niż obecnie w internecie. Mimo to w tym tygodniu na pewno znajdziesz wiele produktów w bezkonkurencyjnych cenach".

d366o3y

Jak widać, w dobie mediów społecznościowych i dostępu do informacji coraz trudniej firmom "złowić" klientów. Ta sprawa powinna też wyczulić każdego, kto chce kupić konkretny produkt. Warto sprawdzić ceny jeszcze przed dniami promocyjnymi, jak Black Friday, może się okazać, że "promocja" to zwykłe naciąganie klientów i pazerność firm, które żerują na naiwności konsumentów i chcą w łatwy sposób nabić swoją kasę.

Masz podobne doświadczenia z "promocjami", które oferowały produkty w wyższych cenach niż przed promocją? Daj nam znać poprzez dziejesie.wp.pl

d366o3y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d366o3y

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj