PromocjeBlack Friday 2019 już dziś. Na co uważać? Przede wszystkim na własną naiwność

Black Friday 2019 już dziś. Na co uważać? Przede wszystkim na własną naiwność

Black Friday to prawdziwe "święto" dla wszystkich miłośników zakupów i łowców promocji. W czasie trwania Black Friday sklepy oferują nam asortyment z rabatem. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że część sklepów próbuje skorzystać na naszej nieuwadze, oferując w "promocjach" towary po normalnej cenie.

Black Friday 2019 już dziś. Na co uważać? Przede wszystkim na własną naiwność
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons CC0
Jakub Stasiak

28.11.2019 | aktual.: 29.11.2019 06:09

Black Friday 2019 już jutro. Na co uważać? Przede wszystkim na własną naiwność

Obchody Czarnego Piątku mają swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych. Jednak po wielu latach i w Polsce ten dzień cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W tzw. Black Friday wiele sieci sklepów oferuje spore obniżki i wyprzedaże, przez co galerie handlowe pękają w szwach od nadmiaru klientów. W czym tkwi haczyk?

Każdego roku setki bardziej czujnych obserwatorów wyłapuje "pozorne oferty", których ceny w dzień Czarnego Piątku nie różnią się od tych zwyczajnych. Wspomniane produkty mimo to okraszone są etykietami informującymi o znacznym rabacie. Jest to istotny sygnał dla kierujących placówkami, ponieważ "ekscesy" zauważone w Black Friday mogą rzutować na renomie sklepów w pozostałym okresie roku. Tym bardziej uważać powinni klienci, którzy zwiedzeni chęcią oszczędzenia na zakupie danego towaru, dają się nabrać na proste zabiegi reklamowe.

Black Friday 2019 już jutro. Na co uważać? Podejście konsumenta

Oferta sklepów jest jednak w większości przypadków przejrzysta i weryfikowalna. Daje nam to możliwość "prześledzenia" ceny i uwzględnienia tego, czy informacja dot. rabatu nie jest przekłamana. Nawet wtedy warto się jednak zastanowić nad tym, czy konkretne zakupy faktycznie spełniają nasze konsumpcyjne potrzeby, czy są zwyczajnymi zachciankami, do których spełnienia Black Friday jest idealnym pretekstem.

Część placówek i większych sieci handlowych oferuje rabaty przekraczające nawet 50 proc. poprzedniej ceny. W takich sytuacjach ciężko jest się oprzeć pokusie wskoczenia w wir zakupów, kończąc, jak to ma zazwyczaj miejsce, z całą masą zbędnych rzeczy. Sam szczyt zakupów przypada natomiast na godz. 10.00 (nie ma to jak zakupy w pracy) oraz 20.00, czyli tuż przed wieczornym filmem.

Deklaracje sklepów odnośnie udziału w Black Friday:

  • 4F,
  • Biedronka,
  • CCC,
  • Decathlon,
  • Deichmann,
  • Diverse,
  • Douglas,
  • Empik,
  • Gatta,
  • Gino Rossi,
  • Home&You,
  • Ikea,
  • Intimissimi,
  • Kazar,
  • Komputronik,
  • Leroy Merlin,
  • Lidl.
  • Media Expert,
  • Media Markt,
  • Monnari,
  • Neonet,
  • Reserved,
  • Rossmann,
  • RTV Euro AGD,
  • Sephora,
  • Smyk,
  • Wittchen,
  • Wojas.
Źródło artykułu:money.pl
czarny piątekblack fridayzakupy
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (20)
Zobacz także