Trwa ładowanie...
oprac. Adam Janczewski
20-06-2018 21:19

Bloki reklamowe będą dłuższe. Mogą zająć połowę czasu antenowego

"Oglądasz sobie reklamy a tu film" - ten znany od dawna żart, może okazać się wkrótce gorzką prawdą. Komisja Europejska proponuje zmiany w przepisach, dzięki którym nadawcy będą mogli wyświetlać więcej reklam.

Bloki reklamowe będą dłuższe. Mogą zająć połowę czasu antenowegoŹródło: flickr.com
d4aps4c
d4aps4c

Zgodnie z założeniami w nocy będzie można wyświetlać reklamy bez ograniczeń. W czasie największej oglądalności będą mogły zajmować nawet połowę czasu antenowego - opisuje portal gazetaprawna.pl.

Bruksela chce wprowadzić zmiany w dyrektywie o audiowizualnych usługach medialnych, które w teorii mają bardziej uwzględniać obecne realia rynkowe.

Zgodnie z obecnymi przepisami stacje telewizyjne nie mogą emitować więcej niż 12 minut reklam w ciągu godziny zegarowej. W ciągu doby nie mogą one zajmować więcej, niż 20 proc. czasu antenowego.

Zobacz: Zakaz reklamy piwa. Państwo na tym straci miliony

Propozycja KE jest taka, by dobę podzielić na trzy części. Od 6:00 do 18:00, od 18:00 do północy i od północy do 6:00.

d4aps4c

W nocy nadawcy będą mogli wyświetlać dowolną liczbę reklam. Od 6:00 do 18:00 i od 18:00 do północy wciąż będzie limit 20 proc. czasu antenowego, jednak ze zmianą w rozliczaniu - dziennie a nie jak dotychczas - godzinowo.

W konsekwencji w czasie największej oglądalności nadawcy będą mogli wyświetlać więcej reklam, niż dotychczas.

Jak informuje gazetaprawna.pl, uchwalenie nowych przepisów jest przesądzone. Mogą wejść w życie jeszcze w tym roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d4aps4c
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4aps4c

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj