Bloki reklamowe będą dłuższe. Mogą zająć połowę czasu antenowego
"Oglądasz sobie reklamy a tu film" - ten znany od dawna żart, może okazać się wkrótce gorzką prawdą. Komisja Europejska proponuje zmiany w przepisach, dzięki którym nadawcy będą mogli wyświetlać więcej reklam.
Zgodnie z założeniami w nocy będzie można wyświetlać reklamy bez ograniczeń. W czasie największej oglądalności będą mogły zajmować nawet połowę czasu antenowego - opisuje portal gazetaprawna.pl.
Bruksela chce wprowadzić zmiany w dyrektywie o audiowizualnych usługach medialnych, które w teorii mają bardziej uwzględniać obecne realia rynkowe.
Zgodnie z obecnymi przepisami stacje telewizyjne nie mogą emitować więcej niż 12 minut reklam w ciągu godziny zegarowej. W ciągu doby nie mogą one zajmować więcej, niż 20 proc. czasu antenowego.
Zobacz: Zakaz reklamy piwa. Państwo na tym straci miliony
Propozycja KE jest taka, by dobę podzielić na trzy części. Od 6:00 do 18:00, od 18:00 do północy i od północy do 6:00.
W nocy nadawcy będą mogli wyświetlać dowolną liczbę reklam. Od 6:00 do 18:00 i od 18:00 do północy wciąż będzie limit 20 proc. czasu antenowego, jednak ze zmianą w rozliczaniu - dziennie a nie jak dotychczas - godzinowo.
W konsekwencji w czasie największej oglądalności nadawcy będą mogli wyświetlać więcej reklam, niż dotychczas.
Jak informuje gazetaprawna.pl, uchwalenie nowych przepisów jest przesądzone. Mogą wejść w życie jeszcze w tym roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl