Trwa ładowanie...

Boże Narodzenie sprzyja biciu rekordów

10 grudnia tego roku ma paść rekord w sprzedaży internetowej. Mieszkańcy Europy kupią aż 10 mln produktów za ponad 0,5 mld euro - szacuje Visa Europe.

Boże Narodzenie sprzyja biciu rekordówŹródło: AFP/Justin Sullivan
d2tabpb
d2tabpb

To będzie prawdziwy zakupowy szał. Choć podobno jest kryzys, to zdecydowanie zapominamy o nim w przedświątecznej gorączce. Wprawdzie według szacunków firmy Deloitte w tym roku na święta Europejczyk wyda średnio o 0,3 proc. mniej niż rok temu, to i tak jego stół i przestrzeń pod choinką nadal będą zapełnione. Coraz wyraźniej widać też, że w poszukiwaniu prezentów, zamiast udać się do sklepu tradycyjnego, usiądziemy przed komputerem. Zakupy w internecie wybierzemy głównie ze względu na niższą cenę.

Jak przewiduje Visa Europe, szczyt przedświątecznych zakupów internetowych ma wypaść 10 grudnia. Okres dwóch tygodni przed Wigilią zagwarantuje, że prezenty nawet przy spóźnialskiej poczcie czy kurierze dotrą pod nasz adres na czas. Wartość transakcji kartami Visa tylko tego jednego dnia wynieść ma 565 mln euro, czyli ponad 2,3 mld zł przy jednoczesnym zawarciu aż 10 mln transakcji. A trzeba pamiętać, że wiele osób zapłaci także kartami drugiej organizacji płatniczej - firmy Mastercard.

- Przewidujemy, że w megaponiedziałek liczba płatności internetowych z użyciem kart Visa w całej Europie wzrośnie o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku - mówi dr Steve Perry, dyrektor ds. handlowych Visa Europe.

Visa szasuje, że sama będzie obsługiwać 7 tys. transakcji na minutę. 80 proc. z nich dotyczyć będzie kart debetowych. Oprócz 10 grudnia spory ruch w sieci będzie w Polsce 3 grudnia (tradycyjnie ten dzień obchodzony jest 1 grudnia, ale w tym roku wypadł w sobotę). Wtedy organizowany jest dzień darmowej dostawy. Sklepy, które przystąpią do akcji, za darmo dostarczają zakupione produkty. Według branży e-commerce obroty rosną wtedy nawet o kilkadziesiąt procent.

d2tabpb

Europa prezenty świąteczne i tak kupuje znacznie później niż Amerykanie. W Stanach Zjednoczonych szczyt zakupowy wypadł 26 listopada. Według danych firmy analitycznej comScore wydano tego dnia na zakupy w internecie 1,5 mld dolarów.

W tradycyjnych sklepach dzień największych zakupów najczęściej przypada dwa dni przed Bożym Narodzeniem. W tym roku będzie to akurat weekend, bo Wigilia wypada w poniedziałek. Zdaniem Visy największy ruch będzie w sklepach 22 grudnia.

d2tabpb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2tabpb