Trwa ładowanie...
d1xeaoj

Briju chce przejść na rynek główny GPW w połowie kwietnia

21.03. Warszawa (PAP) - Briju, notowany na rynku NewConnect producent biżuterii planuje przeniesienie notowań na rynek główny w połowie kwietnia. Przejście odbędzie się bez emisji...

Share
d1xeaoj

21.03. Warszawa (PAP) - BrijuBriju (Zobacz notowania spółki »), notowany na rynku NewConnect producent biżuterii planuje przeniesienie notowań na rynek główny w połowie kwietnia. Przejście odbędzie się bez emisji nowych akcji - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Do obrotu na rynku głównym ma trafić 3.978.260 akcji spółki, w tym 1.500.000 akcji serii A, 1.500.000 akcji serii B, 478.260 akcji serii C oraz 500.000 akcji serii D. KNF zatwierdziła prospekt spółki we wtorek.

Briju zajmuje się handlem kruszcem złota i innymi metalami szlachetnymi, oraz projektowaniem, wytwarzaniem i dystrybucją wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Spółka od 2011 roku jest obecna na rynku NewConnect.

d1xeaoj

W 2013 roku spółka wypracowała przychody na poziomie 279 mln zł, co stanowi 23 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Za większość przychodów odpowiadał handel złotem oraz innymi metalami szlachetnymi. Źródłami pozyskiwania surowca są wtórny rynek biżuterii oraz recykling odpadów produkcyjnych z różnych sektorów przemysłu rynku krajowego i zagranicznego. Recykling surowca realizowany jest w dwóch miejscach: część jest przerabiana bezpośrednio w spółce, a część zostaje wysłana do wyspecjalizowanego zakładu przemysłowego.

Sprzedaż gotowych wyrobów jubilerskich Briju w 2013 roku wyniosła 14,5 mln zł.

Zysk netto wyniósł 7,9 mln zł wobec 3,7 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA spółki wyniosła 3,5 proc.

W prospekcie Briju nie przyjęło żadnej polityki w zakresie wypłaty dywidendy w perspektywie wieloletniej.

d1xeaoj

Spółka planuje w ciągu najbliższych dwóch lat rozwój sieci sprzedaży biżuterii poprzez otwarcie 22 sklepów własnych i 20 sklepów franczyzowych pod marką Briju. W planie budżetowym grupy na 2014 rok ujęte zostały inwestycje w około 8 sklepów własnych o łącznej powierzchni około 400 metrów kwadratowych na łączną kwotę około 1,5 mln zł.

Na dzień zatwierdzenia prospektu w ramach sieci sprzedaży spółki, poza 57 sklepami partnerskimi, funkcjonują pod szyldem Briju dwa sklepy własne, które znajdują się w Gnieźnie oraz w Opolu oraz dwa sklepy franczyzowe, które znajdują się w Gdyni oraz w Tczewie.

Doradcami spółki w procesie przenoszenia notowań na rynek główny są Trigon DMTrigon DM (Zobacz rekomendacje Trigon DM») oraz Kancelaria CSW Więckowska i Partnerzy Radcy Prawni. (PAP)

kuc/ jtt/

d1xeaoj

Podziel się opinią

Share
d1xeaoj
d1xeaoj