Briju chce przejść na rynek główny GPW w połowie kwietnia
21.03. Warszawa (PAP) - Briju, notowany na rynku NewConnect producent biżuterii planuje przeniesienie notowań na rynek główny w połowie kwietnia. Przejście odbędzie się bez emisji...
21.03.2014 | aktual.: 21.03.2014 14:38
21.03. Warszawa (PAP) - href="http://finanse.wp.pl/isin,PLBRIJU00010,notowania-podsumowanie.html">BrijuBriju (Zobacz notowania spółki »), notowany na rynku NewConnect producent biżuterii planuje przeniesienie notowań na rynek główny w połowie kwietnia. Przejście odbędzie się bez emisji nowych akcji - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Do obrotu na rynku głównym ma trafić 3.978.260 akcji spółki, w tym 1.500.000 akcji serii A, 1.500.000 akcji serii B, 478.260 akcji serii C oraz 500.000 akcji serii D. KNF zatwierdziła prospekt spółki we wtorek.
Briju zajmuje się handlem kruszcem złota i innymi metalami szlachetnymi, oraz projektowaniem, wytwarzaniem i dystrybucją wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Spółka od 2011 roku jest obecna na rynku NewConnect.
W 2013 roku spółka wypracowała przychody na poziomie 279 mln zł, co stanowi 23 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Za większość przychodów odpowiadał handel złotem oraz innymi metalami szlachetnymi. Źródłami pozyskiwania surowca są wtórny rynek biżuterii oraz recykling odpadów produkcyjnych z różnych sektorów przemysłu rynku krajowego i zagranicznego. Recykling surowca realizowany jest w dwóch miejscach: część jest przerabiana bezpośrednio w spółce, a część zostaje wysłana do wyspecjalizowanego zakładu przemysłowego.
Sprzedaż gotowych wyrobów jubilerskich Briju w 2013 roku wyniosła 14,5 mln zł.
Zysk netto wyniósł 7,9 mln zł wobec 3,7 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA spółki wyniosła 3,5 proc.
W prospekcie Briju nie przyjęło żadnej polityki w zakresie wypłaty dywidendy w perspektywie wieloletniej.
Spółka planuje w ciągu najbliższych dwóch lat rozwój sieci sprzedaży biżuterii poprzez otwarcie 22 sklepów własnych i 20 sklepów franczyzowych pod marką Briju. W planie budżetowym grupy na 2014 rok ujęte zostały inwestycje w około 8 sklepów własnych o łącznej powierzchni około 400 metrów kwadratowych na łączną kwotę około 1,5 mln zł.
Na dzień zatwierdzenia prospektu w ramach sieci sprzedaży spółki, poza 57 sklepami partnerskimi, funkcjonują pod szyldem Briju dwa sklepy własne, które znajdują się w Gnieźnie oraz w Opolu oraz dwa sklepy franczyzowe, które znajdują się w Gdyni oraz w Tczewie.
Doradcami spółki w procesie przenoszenia notowań na rynek główny są href="http://finanse.wp.pl/gielda-rekomendacje.html?mq=§or=&isin=&institution=94">Trigon DMTrigon DM (Zobacz rekomendacje Trigon DM») oraz Kancelaria CSW Więckowska i Partnerzy Radcy Prawni. (PAP)
kuc/ jtt/