Browary zyskają na Euro 2012
3,5 mld litrów ma wynieść przyszłoroczna sprzedaż piwa w Polsce - wynika z danych firmy badawczej International Wine & Spirits Research. Jak informuje "Rzeczpospolita" taka sprzedaż oznacza 13 proc. wzrost wobec 2011 roku. Najwięcej stracą producenci wódki.
23.11.2011 07:55
Powodem tak znaczącego wzrostu sprzedaży piwa zdaniem ekspertów wynikać będzie z organizacji w naszym kraju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012.
Optymizmu nie podzielają sami producenci, którzy twierdzą, że trwający zaledwie trzy tygodnie turniej niewiele zmieni w skali całorocznej sprzedaży. Już zapowiada się, że w kolejnych latach ten rynek znów zacznie się kurczyć. W rok 2016 sprzedaż piwa wyniesie już tylko 3,2 mld litrów. To zaledwie 3 proc. więcej niż w 2011 roku.
IWSR zapowiada także kolejne spadki sprzedaży wódek. Ten proces widoczny jest od 2009 roku. W roku mistrzostw Euro2012 sprzedaż skurczy się o 1 proc., a już w 2016 roku aż o 5 proc.
Okazuje się, że temu rynkowi klientów podbierają producenci whisky i wina. Tylko w przyszłym roku sprzedaż whisky ma wzrosnąć o 15 proc. Jeśli chodzi o wino, to tutaj też widoczny będzie wzrost, ale tylko o 5 proc.