Trwa ładowanie...

Browary zyskają na Euro 2012

3,5 mld litrów ma wynieść przyszłoroczna sprzedaż piwa w Polsce - wynika z danych firmy badawczej International Wine & Spirits Research. Jak informuje "Rzeczpospolita" taka sprzedaż oznacza 13 proc. wzrost wobec 2011 roku. Najwięcej stracą producenci wódki.

Browary zyskają na Euro 2012Źródło: AFP, fot: juan mabromata
d1lcj7e
d1lcj7e

Powodem tak znaczącego wzrostu sprzedaży piwa zdaniem ekspertów wynikać będzie z organizacji w naszym kraju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012.
Optymizmu nie podzielają sami producenci, którzy twierdzą, że trwający zaledwie trzy tygodnie turniej niewiele zmieni w skali całorocznej sprzedaży. Już zapowiada się, że w kolejnych latach ten rynek znów zacznie się kurczyć. W rok 2016 sprzedaż piwa wyniesie już tylko 3,2 mld litrów. To zaledwie 3 proc. więcej niż w 2011 roku.

IWSR zapowiada także kolejne spadki sprzedaży wódek. Ten proces widoczny jest od 2009 roku. W roku mistrzostw Euro2012 sprzedaż skurczy się o 1 proc., a już w 2016 roku aż o 5 proc.

Okazuje się, że temu rynkowi klientów podbierają producenci whisky i wina. Tylko w przyszłym roku sprzedaż whisky ma wzrosnąć o 15 proc. Jeśli chodzi o wino, to tutaj też widoczny będzie wzrost, ale tylko o 5 proc.

d1lcj7e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1lcj7e