BSC Drukarnia Opakowań za kilka dni poinformuje o przejęciu producenta etykiet
04.01. Warszawa (PAP) - BSC Drukarnia Opakowań w ciągu kilku dni podpisze list intencyjny w sprawie przejęcia firmy specjalizującej się w produkcji etykiet samoprzylepnych -...
04.01.2011 | aktual.: 04.01.2011 11:08
04.01. Warszawa (PAP) - BSC Drukarnia Opakowań w ciągu kilku dni podpisze list intencyjny w sprawie przejęcia firmy specjalizującej się w produkcji etykiet samoprzylepnych - poinformował prezes spółki Janusz Schwark.
"Jesteśmy tuż przed podpisaniem listu intencyjnego, powinno do tego dojść w ciągu najbliższych paru dni" - powiedział prezes dziennikarzom.
Dodał, że jest to spółka polska, generująca kilkadziesiąt milionów złotych obrotów rocznie.
Jednym z celów emisji BSC Drukarni Opakowań było przeobrażenie firmy zależnej BSC Etykiety w zakład produkujący opakowania i ulotki farmaceutyczne.
Prezes poinformował, że wybudowanie infrastruktury, która pozwoli pomieścić nowe linie produkcyjne powinno nastąpić do końca trzeciego kwartału 2011 roku.
"Zamówiliśmy już maszyny, zostaną one wprowadzone na przełomie października i listopada. Liczymy, że na koniec tego roku osiągniemy około 70 proc. mocy w tej dziedzinie" - powiedział Schwark.
Spółka chce też rozwijać segment opakowań wysokomarżowych typu premium. Obecnie ich udział w ogólnej sprzedaży wynosi ponad 15 proc.
"Do końca roku pozyskamy dwóch nowych klientów, dzięki którym udział ten wzrośnie do 36-37 proc." - powiedział prezes.
Poinformował także, że prognozy na 2010 rok zostały zrealizowane. Zakładają one sprzedaż na poziomie 101,1 mln zł i zysk netto na poziomie 14,1 mln zł.
"Założenia zostały co najmniej spełnione. Jeśli już to mogą tylko ulec poprawie" - powiedział Schwark.
We wtorek prawa do akcji BSC Drukarni Opakowań wzrosły na otwarciu w debiucie na Giełdzie Papierów Wartościowych o 1,14 proc., do 17,70 zł.
W grudniowej ofercie publicznej firma sprzedała 3 mln akcji, czyli wszystkie oferowane. Były one obejmowane po 17,50 zł.
Środki z emisji spółka chce wykorzystać m.in. na zakup i dokapitalizowanie drukarni fleksograficznej o profilu etykiet samoprzylepnych. Na ten cel chce wydać 36,7 mln zł. Na przeobrażenie firmy zależnej BSC Etykiety w wysoko wyspecjalizowany zakład produkujący opakowania i ulotki farmaceutyczne zamierza wydać kolejne 19,8 mln zł.
Planuje też zwiększać udział w sprzedaży wysokomarżowych opakowań premium, których odbiorcami są producenci towarów luksusowych, takich jak kosmetyki, słodycze czy alkohole. Spółka wyda na inwestycje w linie technologiczne oraz rozbudowę zakładu 8,2 mln zł.
BSC Drukarnia Opakowań specjalizuje się w dostarczaniu opakowań z tektury i papieru dla dużych, międzynarodowych koncernów, takich jak Danone, Kraft Foods, Procter&Gamble, Beiersdorf, McDonald's, KFC czy Diageo.
BSC jest jedynym dostawcą opakowań kartonowych dla firmy McDonald's w Polsce oraz w kilku sąsiednich krajach za wschodnią granicą. (PAP)
morb/ pam/ asa/