Trwa ładowanie...
d1y0szf

Burberry zniszczy kolekcje warte 38 mln dolarów

Burberry - brytyjska marka znana przede wszystkim z charakterystycznego wzoru kratki - tylko w tym roku zniszczy swoje produkty o wartości 38 mln dolarów.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Burberry chce rozszerzyć ofertę akcesoriów. To jeden z pomysłów na odświeżenie marki
Burberry chce rozszerzyć ofertę akcesoriów. To jeden z pomysłów na odświeżenie marki (East News, Fot: NIKLAS HALLE'N)
d1y0szf

Firma, jak podaje "Rzeczpospolita", nie może obniżyć cen, a jej produkty nie sprzedają się po tradycyjnie wysokich cenach. Burberry niszczy niesprzedane produkty od lat: w 2017 wartość zniszczonego towaru wyniosła 26,9 mln funtów (32 mln dolarów), a rok wcześniej - 18,8 mln funtów.

Zobacz: Jedna trzecia Polaków kupuje za pomocą smartfona. Aplikacja zakupowa zastępuje sprzedawcę

To dowodzi, że próba naprawy biznesu Burberry, jaką podjęli dyrektor generalny Marco Gobbetti i projektant Riccardo Tisci, będzie obfitowała w drastyczne środki. Chociaż akurat niszczenie odzieży i akcesoriów nie do końca jest akceptowane przez inwestorów, którzy podczas ostatniego WZA dopytywali się, czy przypadkiem nie byłoby lepiej dać szansę odkupienia kolekcji, zamias niszczyć ją, zatruwając przy tym środowisko - czytamy w "Rzeczpospolitej".

d1y0szf

Czytaj też:Finanse w związku. Kobiety nie powiedzą, ile wydały na ubrania. Mężczyźni też mają tajemnice

John Peace, odchodzący prezes Burberry, zapewniał akcjonariuszy, że „decyzję o niszczeniu kolekcji podjęto z ciężkim sercem", z kolei wiceprezes ds finansowych Julie Brown przyznała, że od kiedy Burberry zostało przejęte przez kosmetyczną firmę Coty niszczone są także i kosmetyki. Z kolei Gobetti ujawnił, że wyroby skórzane, zwłaszcza odzież zostały już przekazane do firmy Elvis&Kresse, wyspecjalizowanej w recyklingu nowej odzieży na jeszcze nowszą.

Na razie Burberry czeka na nowego prezesa, który przywróci jej świetność. To, co jest na wieszakach producenta najsłynniejszej kratki w historii, mniej chętnie kupują nawet Chińczycy, którzy nadal są głównymi klientami światowych domów mody. Sprzedaż Burberry w Chinach wzrosła w II kwartale 2018 o 3 proc., podczas gdy w przypadku innych marek luksusowych ten wzrost był dwucyfrowy.

Czytaj też: Rihanna, Balenciaga, Jil Sander. Tak znane marki kopiują innych. Czym się różnią od pierwowzorów?

d1y0szf

Burberry chce rozszerzyc ofertę akcesoriów. Marka kupiła fabrykę torebek we Włoszech, chce wykorzystywać więcej wyrobów skórzanych, które mają w tej chwili 40 proc. sprzedaży i odejść od produkcji koszulek polo i męskich koszul, które często musiały być przeceniane, zwłaszcza w amerykańskich outletach. Wiele sklepów Burberry w centrach wyprzedażowych zostało zamkniętych. Brytyjczycy chcą wzmocnić swoją sztandarową pozycję w ofercie - kultowe trenczw, które kosztują po 2 tys. dolarów za sztukę.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1y0szf

Podziel się opinią

Share

d1y0szf

d1y0szf