Bytom poczeka z akwizycjami, w branży butików odzieżowych panuje hossa

Warszawa, 13.01.2015 (ISBnews) - Bytom ocenia, że w segmencie formalno-casualowych butików odzieżowych (sklepów o powierzchni do 200 m2) panuje hossa. W każdym miesiącu przybywa kolejnych sklepów, pojawiają się również nowe marki. W tej sytuacji Bytom koncentruje się na rozwoju organicznym, a przy najbliższym spowolnieniu koniunktury rozejrzy się za akwizycjami w swoim segmencie, poinformował agencję ISBnews prezes spółki Michał Wójcik.

13.01.2015 08:46

"W ostatnich latach Bytom rozwinął się i mamy silną motywację, aby walczyć o więcej. Jednak nie będzie to proste. Rynek męskich marek działających w segmencie formalno-casualowych butików (sklepów o powierzchni do 200 m2) jest bardzo konkurencyjny. Jest też bardzo rozproszony. W tym segmencie działa kilkanaście marek oferujących swoje produkty w około 500 sklepach. W każdym miesiącu przybywa kolejnych, pojawiają się nowe marki" - powiedział Wójcik w wywiadzie dla ISBnews.

"To typowy obraz dla hossy. Obawiam się, że przy najbliższym spowolnieniu konsumpcji braknie miejsca dla wszystkich. I wtedy przystąpimy do kolejnego etapu rozwoju. Mogą się pojawić ciekawe cele do akwizycji. Mam na myśli firmy w miarę zdrowe, do poprawy, z możliwością dalszego rozwoju. W tym roku jednak koncentrujemy się dalej na Bytomiu. Wciąż jest tu wiele do zrobienia. Musimy zmężnieć i 'zgromadzić trochę tłuszczu' na trudne czasy. A wtedy zobaczymy" - dodał prezes Bytomia.

Bytom to operator sieci odzieżowej. Firma rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku, a od 1995 roku jest notowana na GPW.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)