BZ WBK może w ciągu kilku lat dogonić Pekao SA; nie wyklucza rebrandingu na Santander
BZ WBK ocenia, że rozwijając się organicznie w perspektywie kilku lat jest szansa na dogonienie Pekao SA w wielkości aktywów. W kilkuletniej perspektywie bank nie wyklucza rebrandingu na Santander - poinformował dziennikarzy Mateusz Morawiecki, prezes banku.
30.09.2013 | aktual.: 30.09.2013 12:42
- Chcemy organicznie rosnąć silnej niż konkurencja. Integracja z Santander Consumer Bankiem dodatkowo nam w tym pomoże - powiedział Morawiecki.
- Organicznie w perspektywie kilkuletniej jest szansa na dogonienie Pekao SA - dodał.
Prezes poinformował w poniedziałek, że bank zakończył kolejny etap fuzji z Kredyt Bankiem i działa już pod jednym wspólnym logo BZ WBK.
- Teraz koncentrujemy się na fuzji z KB, a później na Santander Consumer Banku. Będziemy gotowi za miesiąc do rozpoczęcia integracji z Santander Consumer Bankiem.
Prezes poinformował, że bank ten pozostanie spółką zależną BZ WBK i na razie zatrzyma swoją markę. Bank będzie rozmawiał w tej sprawie z KNF.
Morawiecki podtrzymał, że w drugiej połowie 2013 roku koszty integracji będą porównywalne do kosztów poniesionych w I połowie roku, kiedy wyniosły one 115 mln zł.
- Może to będzie kilka-kilkanaście milionów mniej - powiedział Morawiecki.
Prezes nie wykluczył, że bank w przyszłości może przeprowadzić rebranding na Santander.
- Nie wykluczałbym w perspektywie kilkuletniej rebrandingu na Santander - powiedział Morawiecki.