BZ WBK ściga się z ING BSK

Zaostrza się walka pomiędzy dwoma spośród głównych graczy na rynku bankowym - BZ WBK i ING BSK. Skorzystają na tym klienci.

22.02.2008 | aktual.: 22.02.2008 08:47

BZ WBK stawia głównie na kredyty gotówkowe, w połączeniu z bancassurance, czyli ubezpieczeniem od ryzyka. Ich wartość w ubiegłym roku w porównaniu z 2006 wzrosła o 61 proc. i wyniosła 1,5 mld zł. ING BSK zamierza zaś wabić klientów możliwościami lokowania kapitału. Jego prezes Brunon Bartkiewicz uważa, że po zawirowaniach na giełdzie nadchodzi dobry czas na produkty inwestycyjne, takie jak fundusze, ubezpieczenia o charakterze inwestycyjnym i produkty strukturyzowane. Aktywa TFI ING BSK wzrosły w 2007 r. o 1,8 mld zł - do 7,5 mld zł.

Szef spółki stawia też na upowszechnienie bankowości internetowej, szczególnie atrakcyjnej dla młodych klientów. W tym roku bank wprowadził internetowe konto Direct. Już zyskało 25 tys. klientów.
_ Myślę, że polski rynek bankowy jest całkowicie przygotowany na przejście na bankowość internetową _ - mówi Brunon Bartkiewicz.

Młodych ludzi chce przyciągnąć do siebie również WBK. Studentom oferuje nową promocyjną kartę kredytową. Szczególne plany ma wobec emigracji zarobkowej na Wyspach Brytyjskich i w Irlandii. Już od roku klienci BZ WBK mogą bezpłatnie korzystać z bankomatów AIB , właściciela banku. Teraz Mateusz Morawiecki, prezes BZ WBK, idzie o krok dalej.
_ Chcemy zaproponować naszym klientom na Wyspach bankowość internetową, rachunki z tanimi przelewami do Polski, konta oszczędnościowe czy nawet kredyty hipoteczne _ - mówi Mateusz Morawiecki.

Władze ING BSK na razie nie planują ekspansji z ofertą za granicę. Klienci posiadający konto Direct mogą i tak z niego korzystać również poza granicami kraju - argumentuje ING. Konkurencja między bankami zaowocowała również zwiększeniem liczby oddziałów. BZ WBK ma w tej chwili 406 placówek, w tym 34 otwarto w 2007 r. Do 2011 r. wybuduje kolejnych 200. ING BSK nie zostaje w tyle, posiada 329 oddziałów i ma zamiar budować kolejne. Będą otwierane proporcjonalnie do wzrostu liczby klientów. Oba banki będą także nadal rozwijać sieci franczyzowe. BZ WBK ma obecnie 50 takich placówek, a jego konkurent 75 i plan otwarcia kolejnych 25.

Tomasz Jurczak
POLSKA Gazeta Krakowska

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)