Carrefour chce dobrze zarobić na wielodzietnych rodzinach

Do rządowego programu Karta Dużej Rodziny dołączyła sieć Carrefour. Oferuje wielodzietnym spore zniżki, jednak warunki ich uzyskiwania stawiają pod znakiem zapytania atrakcyjność programu dla klientów

Carrefour chce dobrze zarobić na wielodzietnych rodzinach
Źródło zdjęć: © AFP | Philippe Huguen

02.12.2014 | aktual.: 02.12.2014 16:06

.

Od 1 grudnia posiadacze rządowej Karty Dużej Rodziny mogą korzystać ze zniżek w ponad 80 stacjonarnych sklepach sieci Carrefour – dotyczy to wszystkich hipermarketów oraz większych supermarketów, których listę można oczywiście znaleźć na stronie internetowej sieci. Wielodzietni klienci otrzymują od Carrefoura duży rabat – 10 proc.. To znacznie więcej, niż oferuje Alma, która zaoferowała 5 proc. zniżki dla klientów korzystających z Karty Dużej Rodziny.

- Carrefour Polska realizuje strategię biznesu odpowiedzialnego społecznie poprzez równoległe działania na trzech płaszczyznach: gospodarczej, środowiskowej i społecznej. Mamy nadzieję, że nasza oferta skierowana do posiadaczy Karty Dużej Rodziny spotka się z zainteresowaniem rodzin wielodzietnych, tym samym potwierdzając zaangażowanie Carrefour we wspieranie odpowiedzialnej polityki prorodzinnej – powiedział Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska, podczas wspólnego podpisywania umowy dotyczącej realizacji programu z Władysławem Kosiniakiem-Kamyszem, Ministrem Pracy i Polityki Społecznej.

Jednak szczegółowe warunki oferty Carrefoura dla dużych rodzin stawiają pod znakiem zapytania jej atrakcyjność i zaangażowanie sieci w cokolwiek poza dbaniem o swój dobrze pojęty interes. Po pierwsze, rabat jest rabatem „do 10 proc.” i klient otrzymuje go w formie e-kuponu drukowanego na paragonie. Po drugie, ów e-kupon może zrealizować tylko w sklepach Carrefour i tylko wtedy, gdy pokrywa on nie więcej niż 90 proc. wartości zakupu. Z tabelki rabatów i możliwości ich realizacji wynika także, że faktycznie będzie to 80 proc. – przykładowo e-kupon o wartości 50 złotych można wykorzystać przy zakupach na minimum 60 złotych. Zdecydowanie komplikuje to sprawę i może powodować sytuacje, w której klienci będą "na siłę" powiększać zakupy by móc wykorzystać kupon.

Kolejnym punktem budzącym wątpliwości jest fakt, że z rabatu na Kartę Dużej Rodziny można skorzystać tylko w specjalnie oznaczonych kasach. (Alma nie zastrzega sobie tego w regulaminie, zadowalając się koniecznością rejestracji karty w biurze obsługi). Można odnieść wrażenie, że wielodzietni klienci podlegają jakieś formie segregacji, oddzielenia od reszty. Ale równie dobrze można powiedzieć, że jest to forma wyróżnienia i ułatwienia – to wszystko zależy od tego, jak obsługa klientów z Kartą Dużej Rodziny będzie odbywać się w praktyce.

Zniżka w wysokości do 10 proc. wygląda więc bardzo atrakcyjnie, ale biorąc pod uwagę formę jej naliczania i sposób wykorzystania, Carrefour daje zdecydowanie mniej niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Podobnie jak inne sklepy wyłącza też z oferty alkohole, wyroby tytoniowe czy doładowania telefonów i zakup paliwa. Warto jednak zwrócić uwagę, że do produktów objętych rabatem dla posiadaczy Karty Dużych Rodzin włączone są piwa.

Niezależnie od krytyki formy udziału sieci Carrefour w programie Karty Dużej Rodziny należy i tak pochwalić sieć za sam fakt, że do niego dołączyła. Dzięki temu można już robić tańsze zakupy nie tylko w postrzeganej jako luksusowa i droga sieci delikatesów Alma, ale także w „zwykłej” sieci super- i hipermarketów. Nawet jeżeli weźmie się pod uwagę fakt, że Carrefour wdraża program tylko w części placówek, to i tak jest to znaczące poszerzenie zasięgu Karty.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)