CEDC: Rynek wódki w Polsce spadnie o ok. 6% r/r w 2014 roku
Warszawa, 08.12.2014 (ISBnews) - Sprzedaż wódki w ciągu całego 2014 roku może zmaleć o ok. 6%, prognozuje prezes Central European Distribution Corporation (CEDC) w Polsce Monzer Elabrashy. W przyszłym roku również spodziewa się on spadku rynku.
08.12.2014 08:34
"Z danych rynkowych wynika, że w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2014 roku sprzedaż detaliczna wódki liczona w litrach była w Polsce o 4,1% niższa niż przed rokiem. Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę wyłącznie październiki - spadek rok do roku sięgał już prawie 9%. (?) Skala spadku w listopadzie i grudniu będzie zbliżona do tej z października. Natomiast w ciągu całego 2014 roku sprzedaż wódki może zmaleć o około 6%. Popyt na wódkę może zmniejszyć się o kolejne kilka procent także w 2015 r. Wspomniane podwyżki cen, w pełni widoczne dopiero pod koniec tego roku, sprawią, że szczególnie słabe będzie pierwsze półrocze" - powiedział Elabrashy w rozmowie z "Rzeczpospolitą".
Wskazał, że w ubiegłym roku udziały rynkowe spółki średnio nie przekraczały 23%. Według jego słów, obecnie sięgają niemal 30%.
"Tak duży wzrost przybliża nas do celu, którym jest pozycja lidera w Polsce. Jesteśmy na dobrej drodze, aby dokonać tego w ciągu najbliższych dwóch lat" - ocenił prezes CEDC w Polsce.
Elabrashy został powołany na stanowisko prezesa polskiej spółki w sierpniu 2013 roku.
CEDC jest jednym z największych producentów wódki na świecie, utrzymującym czołową pozycję na wszystkich kluczowych rynkach: w Polsce, Rosji i na Węgrzech. Portfolio CEDC tworzą znane marki, jak: Bols, Żubrówka, Absolwent i Soplica w Polsce; Zelyonaya Marka i Parliament w Rosji; oraz Royal Vodka na Węgrzech. Każda z tych marek jest liderem w swoim segmencie na wspomnianych rynkach. 5 lipca 2013 r., CEDC została przejęta przez spółkę zależną od Russian Standard Corporation, Roust Trading Limited.
(ISBnews)