City Interactive osiągnięcie celu 35‑40 mln zł zysku netto w '11 uważa za realne

17.11. Warszawa (PAP) - City Interactive ocenia, że wypracowanie 35-40 mln zł zysku netto w 2011 r., co wynika z uchwalonego przez NWZA programu motywacyjnego, jest realne, a...

17.11.2010 | aktual.: 17.11.2010 12:53

17.11. Warszawa (PAP) - City Interactive ocenia, że wypracowanie 35-40 mln zł zysku netto w 2011 r., co wynika z uchwalonego przez NWZA programu motywacyjnego, jest realne, a nawet możliwe do przekroczenia - wynika z wypowiedzi Marka Tymińskiego, prezesa spółki. W jego ocenie sprzedaż gry Sniper może w styczniu lub lutym przekroczyć 1 mln szt. Sniper II, który ma trafić na rynek w lipcu lub sierpniu 2011 r., ma przynieść znacznie wyższy wolumen sprzedaży.

"Nie będziemy podawać prognozy wyników na 2011 r. Jeśli chodzi o program motywacyjny uchwalony przez ostatnie walne to mogę powiedzieć, że tworząc go tak dobieraliśmy cele, aby móc je raczej przekraczać, bo w przypadku, gdyby one nie zostały zrealizowane, mógłby on stać się programem demotywacyjnym, czego byśmy nie chcieli" - powiedział na konferencji Tymiński.

Według uchwalonego na NWZA programu motywacyjnego do pracowników spółki ma trafić 56.250 warrantów, jeśli zysk spółki na jedną akcję w 2011 r. będzie większy lub równy 2,77 zł, co daje 35 mln zł zysku netto. Jeśli zysk na akcję przekroczy 3,16 zł, czyli łącznie 40 mln zł, do pracowników trafi dodatkowo 18.750 warrantów. Cele na 2012 r. to odpowiednio 40 i 45 mln zł zysku netto.

Po III kw. 2010 r. spółka wypracowała 23,6 mln zł zysku netto, 30,2 mln zł zysku operacyjnego i 65,9 mln zł przychodów. W samym III kw., który okazał się historycznie najlepszy dla spółki, zysk netto wyniósł 13,1 mln zł, zysk operacyjny 18,4 mln zł, a przychody 37,02 mln zł.

"Jeśli chodzi o wyniki IV kw., to zamówienia na święta idą całkiem dobrze, ale spodziewam się, że nie będzie to najlepszy kwartał w tym roku" - powiedział prezes.

Za dobre wyniki City Interactive odpowiada sukces gry Sniper, której spółka sprzedała już 0,8 mln szt.

"W mojej ocenie w tym roku jeszcze nie przekroczymy 1 mln szt. sprzedaży Snipera, ale w styczniu lub lutym przyszłego roku zapewne już tak" - powiedział Tymiński.

W 2011 r. spółka nadal będzie pracować nad rozwojem gry Sniper oraz jej kolejna wersją.

"W 2011 r. wydamy Snipera w wersji na PS3. Spodziewamy się, że wersja na PS3 sprzeda się w około 0,2-0,3 mln sztuk" - powiedział prezes.

"W lipcu lub sierpniu najprawdopodobniej wprowadzimy na rynek Snipera II, od razu na wszystkie trzy platformy, czyli XBox360, PS3 i PC. Spodziewamy się, że Snipera II sprzedamy dużo więcej niż pierwszej części" - dodał.

W przyszłym roku spółka chce też m.in. sprzedać około 0,2-0,3 mln szt. gry Combat Wings.

Tymiński poinformował, że planowane na 2011 r. nakłady na rozwój działu gier wideo to około 13-15 mln zł.

"Nie podjęliśmy jeszcze decyzji w sprawie przeznaczenia zysku za 2010 r. Uchwaliliśmy ostatnio skup akcji własnych, mamy też plany rozwojowe, dlatego musimy sobie to wszystko dokładanie policzyć i wtedy podejmiemy decyzję o ewentualnym podziale zysku" - powiedział Tymiński.(PAP)

gsu/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
informatykazyskcity interactive sa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)