Coca-Cola kupuje kultową meksykańską markę. 220 mln dol. za ulubioną wodę nastolatków z Teksasu

Wśród amerykańskich nastolatków z Teksasu woda mineralna Topo Chico jest niezwykle modna. Popularność meksykańskiej sodówki postanowił wykorzystać koncern Coca-Cola wykupując prawa do marki.

Coca-Cola kupuje kultową meksykańską markę. 220 mln dol. za ulubioną wodę nastolatków z Teksasu
Źródło zdjęć: © flickr.com | Paul Sableman
Przemysław Ciszak

W Stanach Zjednoczonych Topo Chico sprzedaje się za ponad 2,3 mld dol. rocznie – wynika z danych Information Resources Inc. Najwięcej w południowych stanach, głównie w Teksasie.

Jak podał portal dallasnews.com, Coca-Cola zdecydowała się zainwestować w tą pochodzącą z Meksyku markę i wykupiła prawa za kwotę 220 mln dol.

Zobacz także, Coca-cola przyspiesza opalanie?:

Jak zapowiedzieli przedstawiciele Coca-Coli, dostrzegają wielki potencjał marki Topo Chico, ale będą bardzo ostrożni w działaniach marketingowych.

Topo Chico jest bardzo popularna wśród nastolatków w USA i koncern zamierza uszanować 120-letnią tradycję i dziedzictwo meksykańskiej marki zachowując jej unikatowość i nie zamierza przedkładać zysku z natychmiastowego wzrostu.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (6)