Cyfrowy Polsat ma 3,54-3,55 mln abonentów (opis)
15.11. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat ma obecnie 3,54-3,55 mln abonentów - poinformował na wtorkowej konferencji prasowej prezes spółki, Dominik Libicki. W ciągu pierwszych trzech...
15.11. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat ma obecnie 3,54-3,55 mln abonentów - poinformował na wtorkowej konferencji prasowej prezes spółki, Dominik Libicki. W ciągu pierwszych trzech kwartałów spółka pozyskała brutto 337 tys. abonentów i podobna liczba pozyskań brutto może też pojawić się w samym IV kw. tego roku o ile nie zdarzy się nic niespodziewanego.
"Na dzień dzisiejszy Cyfrowy Polsat ma 3,54 - 3,55 mln abonentów" - powiedział Libicki.
Na koniec września 2011 roku liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła rdr o 228 tys., czyli o 7,0 proc. do 3,506 mln z 3,278 mln rok wcześniej. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 78,2 proc. całej bazy na 30 września 2011 wobec 79,2 proc. na koniec września 2010 roku.
Prezes z optymizmem patrzy na cały rok, jeśli chodzi o liczbę abonentów.
"Od początku roku pozyskaliśmy brutto 337 tys. klientów. Biorąc pod uwagę, że znaczna część klientów decyduje się na podpisanie umowy w czwartym kwartale pozwala nam to patrzeć z optymizmem na cały ten rok" - powiedział Libicki.
"Historycznie w samym IV kw. odbywa się ok. 45-50 proc. pozyskań brutto i tak też może być w tym roku, jeśli rynek zachowa się tak jak zwykle" - dodał.
Prezes dodał, że wskaźnik odpływu abonentów 12-miesięczny CHURN jest pod kontrolą i wyniósł 9,4 proc. na koniec września 2011 roku.
Wskaźnik średni miesięczny przychód na abonenta ARPU pakietu familijnego w III kw. 2011 roku wyniósł 44,7 zł, w tym 0,8 zł z tytułu usługi pay-per-view (walka Adamek-Kliczko). Wskaźnik ARPU pakietu mini w III kw. 2011 roku wyniósł 13,8 zł, w tym 0,2 zł z tytułu usłgi PPV (walka Adamek-Kliczko).
Prezes powiedział też, że usługa PPV wrześniowej walki Adamek-Kliczko przyciągnęła ok. 200 tys. widzów.
Libicki powtórzył też, że dzięki zakupowi Polkomtelu przez Zygmunta Solorza-Żaka (który jest też głównym właścicielem m.in. Cyfrowego Polsatu, Aero2, Mobylandu i CenterNetu) tempo budowy sieci LTE przyspieszy, niż gdyby Mobyland budował tę sieć samodzielnie.
"To co widzę jako największą korzyść (...) to jest przyspieszenie tempa budowy sieci LTE w Polsce, niż gdyby Mobyland budował sieć samodzielnie. Jeśli chodzi o synergie to widzę tu synergie produktowe, przychodowe i technologiczne spółek z grupy NFI Midas" - powiedział Libicki.
"Sieci sprzedaży naszych firm (CP i Polkomtelu - PAP) są rozłączne i nastawione na innych klientów. Ja nie widzę tu znaczących synergii kosztowych" - dodał, pytany o synergie sieci sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu.
Cyfrowy Polsat na koniec września 2011 roku miał też 136 tys. klientów telefonii komórkowej MVNO (wzrost o 77 tys. r/r), z czego 99 proc. to klienci post-paid oraz 54 tys. klientów dostępu do internetu (wzrost o 39 tys. r/r).(PAP)
bas/ ana/