Trwa ładowanie...
d44mn1k

Cyfrowy Polsat planuje promocje na III kw., szykując się na szczyt sezonu

20.8.Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat w III kwartale wprowadzi oferty promocyjne, szykując się w ten sposób na szczyt sezonu, czyli ostatni kwartał roku. W związku z tym ARPU dla...

d44mn1k
d44mn1k

20.8.Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat w III kwartale wprowadzi oferty promocyjne, szykując się w ten sposób na szczyt sezonu, czyli ostatni kwartał roku. W związku z tym ARPU dla klientów pozyskanych w okresie promocji będzie niższe. Spółka przewiduje, że jej średni łączny koszt pozyskania abonenta może rosnąć.

"W związku z tym, że historycznie blisko 50 proc. podpisanych nowych umów abonamentowych przypadało na IV kw. roku, przygotowując się do sezonu zwiększonej sprzedaży w okresie IV kw. 2009 roku, w III kw. 2009 wprowadzimy atrakcyjne oferty promocyjne, dzięki którym nasi klienci będą mogli nabyć nasze usługi bez konieczności wnoszenia opłat abonamentowych przez określony okres promocyjny" - poinformowała spółka w komentarzu do raportu półrocznego.

W komentarzu dodano, że oferta ta spowoduje obniżenie ARPU w okresie podstawowym umowy dla grupy klientów pozyskanych w ramach tej promocji.

Aby zapobiec wzrostowi współczynnika odpływu abonentów, Cyfrowy Polsat zdecydował o wprowadzeniu programów utrzymaniowych dla abonentów.

d44mn1k

"Zważywszy na rosnącą bazę abonentów poza okresem podstawowym koszty programów utrzymaniowych będą rosły, co może przyczynić się do zwiększenia naszych kosztów działalności operacyjnej" - podano w raporcie.

Spółka przewiduje też, że w związku z rozszerzaniem się jej działalności na nowe obszary, jak pełne usługi MVNO (uruchomione we wrześniu 2008 roku) oraz z planowanym uruchomieniem usług zintegrowanych, a także rosnącym nasyceniem rynku usługami płatnej telewizji, średni łączny koszt pozyskania abonenta Cyfrowego Polsatu, jak również koszt pozyskania abonenta w każdym pojedynczym segmencie, może wzrastać.

"Również łączny średni przychód na abonenta oraz średni przychód na abonenta w każdym pojedynczym segmencie może ulec zmniejszeniu. Jednocześnie łączny dla obu segmentów średni przychód na abonenta może ulec obniżeniu, w szczególności z powodu wzrastającej liczby abonentów Pakietu Mini, wydłużania okresów promocyjnych, zmiany struktury pakietów programowych oraz rozpoczęcia świadczenia usług telefonii komórkowej (...)" - podano w raporcie.

Średni koszt pozyskania abonenta wyniósł w II kw. tego roku 133 zł wobec 101,6 zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 30,9 proc. (PAP)

morb/ ana/

d44mn1k
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d44mn1k