Trwa ładowanie...
d2by3kn

DCT Gdańsk: od 20 lutego obowiązek awizacji w godzinach szczytu

Jeszcze w tym miesiącu w DCT Gdańsk ma być wprowadzony obowiązek awizacji samochodów ciężarowych w godzinach szczytu pod nazwą e.Brama. Kierowcy oraz firmy przewozowe będą mogli sami decydować, kiedy chcą złożyć lub odebrać pełny kontener.

Share
d2by3kn

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk zakłada, że dzięki systemowi e.Brama kierowca zadeklaruje przyjazd na terminal w określonych godzinach, co pozwoli na skrócenie do minimum okresu ich oczekiwania na obsługę. System nie obejmuje pustych kontenerów.

DCT Gdańsk poinformował w piątek, że 20 lutego wprowadzony zostanie obowiązek wcześniejszej awizacji samochodów ciężarowych (ang. VBS - vehicle booking system) pod nazwą e.Brama w godzinach szczytu, a miesiąc później od 20 marca awizacje będą obowiązkowe przez całą dobę. Obejmie on wszystkich przewoźników przyjeżdżających do terminala kontenerowego.

Przewoźnicy, którzy nie dokonają awizacji - nie będą obsługiwani. Tego typu systemy funkcjonują powszechnie w największych portach Europy i świata, np. w Hamburgu, Antwerpii, Rotterdamie czy Felixstowe. W pierwszej fazie uruchomienia systemu, czyli od 20 lutego awizacja będzie obowiązkowa tylko w godzinach szczytu.

d2by3kn

Jak podała spółka, w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk godziny szczytu są godzinami ruchomymi i zależą m.in. od obecności statku lub jego braku. Informacje na temat godzin objętych awizacją mają być podawane na stronie internetowej www.dctgdansk.com Terminal w swoim komunikacie podkreślił, że kierowcy, którzy przyjadą w tym czasie bez awizacji, nie zostaną obsłużeni. W wyjątkowych przypadkach, kierowcy bez założonej awizacji przekierowani będą na parking buforowy wewnątrz terminalu, gdzie będą czekać na obsługę. W pierwszej kolejności obsługiwani będą ci kierowcy, których przyjazd został w systemie e.Brama zaawizowany.

W drugiej fazie, od 20 marca system awizacji e.Brama będzie jedynym sposobem na odebranie lub złożenie pełnego kontenera w DCT Gdańsk. Wcześniejsza awizacja samochodów ciężarowych obowiązywać będzie całą dobę wszystkich kierowców przyjeżdzających do DCT Gdańsk.

Awizacji będzie można dokonać za pośrednictwem strony https://ebrama.dctgdansk.com.DCT Gdańsk o przygotowaniach do uruchomienia systemu poinformował prawie rok temu. Na potrzebę wprowadzenia systemu zwracali uwagę też przewoźnicy obsługujący terminal. Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Tomasz Rejek powiedział PAP, że "na razie nie chce chwalić czegoś, co nie zostało jeszcze przetestowane w praktyce". "To się okaże, jak to będzie działało chociaż biorąc pod uwagę, że czasami trudno jest umówić się i dojechać na określoną godzinę z Gdyni do Gdańska to jeszcze trudniej będzie ustalić taką godzinę jadąc np. z południa kraju" - dodał.

W grudniu rozpoczęły się szkolenia w zakresie jego użytkowania, z którego skorzystało prawie 400 kierowców. Do pierwszego testu systemu w tym roku zgłosiło się 25 firm. Podjęcie lub złożenie kontenera nie będzie możliwe bez wcześniejszej rejestracji w systemie.

d2by3kn

Ostateczny termin zgłoszenia upływa 10 lutego. Formularze można pobrać na stronie DCT Gdańsk. Budowa głębokowodnego terminala kontenerowego DCT Gdańsk rozpoczęła się w październiku 2005 r., a pierwszy statek zawinął w czerwcu 2007 roku. W październiku ub. roku otwarte zostało drugie głębokowodne nabrzeże kontenerowe T2.

Inwestycja o wartości ok. 200 mln euro pozwoliła podwoić potencjał przeładunkowy spółki do 3 milionów TEU rocznie. W 2016 r. w DCT Gdańsk przeładowało 1,3 mln TEU (TEU to pojemność standardowego 20-stopowego kontenera - PAP), o 19 procent więcej niż w roku 2015. Właścicielem DCT Gdańsk jest spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II - funduszu emerytalnego zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

d2by3kn

Podziel się opinią

Share
d2by3kn
d2by3kn