Dni Przedsiębiorczości Poznań - promocja nowoczesnych technologii

Promocja start-upów i wykorzystania nowoczesnych technologii w tradycyjnym biznesie będą częścią Dni Przedsiębiorczości Poznań (DPP). Wydarzenie ma zachęcić i pomóc założyć własny biznes. Część prelekcji poprowadzą specjaliści z Google, Microsoftu i Samsunga.

13.04.2015 17:00

Dni Przedsiębiorczości Poznań odbędą się w dniach 21 - 22 kwietnia na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Podczas imprezy uczestnicy mają znaleźć inspirację i pomysły na własną firmę, dowiedzieć się jak biznes działa od strony formalnej oraz jak pozyskać źródła finansowania.

Na DPP składają się Startup Poznań 2015, VIII Forum Gospodarcze Metropolii Poznań oraz IV Forum Franczyzy. W poniedziałek na konferencji prasowej przedstawiono program DPP.

Jak powiedziała dyrektor Wydziału Działalności Gospodarczej i Rolnictwa poznańskiego urzędu miasta Joanna Jajus, "w ramach start-upów bardzo mocno weszliśmy w temat technologii". "Odbędą się spotkania z trenerami z Google, Microsoftu, Samsunga i wielu innych firm. Takie prelekcje są naprawdę ciekawe i inspirujące dla tych, którzy zaczynają działalność. Podczas spotkań ktoś, kto jest dłużej na rynku, dzieli się doświadczeniem i mówi, w którym momencie popełnił błędy - to ogromna wartości - powiedziała.

Jajus dodała, że w tym roku podczas DPP dużo miejsca poświęcone będzie tradycyjnemu biznesowi. "W Poznaniu mamy bardzo dużo takich firm. Chcemy je zachęcić do stosowania nowych technologii, bo ich wykorzystywanie w biznesie jest już koniecznością. Pokażemy jak to robić" - zapowiedziała.

Jednym z tematów będzie użycie platform e-handlu pozwalających na prowadzenie sprzedaży w internecie.

VIII Forum Gospodarcze Metropolii Poznań obywać się będzie pod hasłem "Metropolia Poznań - dobra marka, wspólny biznes". Tematem pierwszego dnia forum będzie współpraca biznesu z samorządem w kontekście promocji gospodarczej. Drugiego dnia przewidziane są warsztaty z przedsiębiorczości oraz scenariuszy sukcesji w firmach lub majątku rodzinnym.

Forum franczyzy to impreza targowa umożliwiająca spotkanie przedstawicieli firm prezentujących systemy sieciowe z osobami, które są zainteresowane przystąpieniem do takiej sieci. Na targach zaprezentują się m.in. biznesy gastronomiczne, kosmetyczne oraz handlowe.

W trakcie DPP rozstrzygnięty zostanie konkurs o tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości. Jest on skierowany do mikro, małych i średnich przedsiębiorców, oraz start-upów działających w Poznaniu lub powiecie poznańskim.

Organizatorzy podkreślają, że DPP są też miejscem dla firm z ugruntowaną pozycją rynkową, które podczas wydarzenia mogą nawiązać nowe kontakty biznesowe.

Poznańskie Dni Przedsiębiorczości są wspólną inicjatywą Miasta Poznania, Powiatu Poznańskiego oraz środowisk gospodarczych i naukowych - tj. Międzynarodowych Targów Poznańskich, Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego.

Szacuje się, że w Poznaniu co ok. godzinę powstaje nowa firma. W mieście działa ponad 100 tys. przedsiębiorstw, a w 2013 r. powstało ponad 900 nowych firm. Jajus poinformowała, że Poznań jest na drugim miejscu po Warszawie pod względem nowo powstających firm i liczby biznesów na 10 tys. mieszkańców.

Patronem medialnym wydarzenia jest Polska Agencja Prasowa.

Mianem start-upu określa się młodą firmę działającą w oparciu o nowe technologie, która poszukuje modelu biznesowego. Start-up to też często nieformalna grupa osób, która ma pomysł i poszukuje współpracowników oraz pieniędzy na jego realizację.(PAP)

pil/ mhr/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)