Dyrektywa PSD2. Problemy klientów z logowaniem do kont internetowych - banki reagują

Sobota była początkiem faktycznego wdrożenia unijnej dyrektywy dotyczącej płatności (PSD2), z powodu której banki musiały zmienić sposób logowania się klientów. Wiążą się z tym pewne problemy.

Dyrektywa PSD2. Problemy klientów bankowości elektronicznej
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com | Kevin George
Jakub Stasiak

Problemy klientów banków po wprowadzeniu PSD2

Już w poniedziałek problemy z elektronicznym logowaniem mieli klienci Alior Banku. Części z nich nie wyświetlało się okienko, w którym należało uzupełnić konieczne do zalogowania dane. Problem techniczny przeciągnął się do następnego dnia.

Z podobnym problemem zmagali się również klienci BOŚ, którzy przez kilka dni uskarżali się z powodu braku otrzymania kodu sms, bez którego nie mogli zalogować się do swoich kont. W obu przypadkach banki wiążą awarię z przeciążeniem serwerów po wprowadzeniu PSD2.

Jak informowała we wtorek Wirtualna Polska, do podobnych przypadków dochodziło także w niewielkim Wolskwagen Banku. "W związku z pracami technicznymi mogą występować chwilowe utrudnienia w zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego Volkswagen Banku" - informował bank w komunikacie. Pełna funkcjonalność systemu została przywrócona we wtorek wieczorem.

Obejrzyj: PSD2. Banki przespały zmiany. "To okazja dla oszustów"

Dyrektywa PSD2 a zasady funkcjonowania banków

Od 14 września 2019 r. obowiązują nowe zasady logowania do bankowości elektronicznej i elektronicznych transakcji płatniczych.

PSD2 sprawia, że banki i inne instytucje finansowe zmieniają sposoby potwierdzania transakcji internetowych. Do tego dochodzą również inne regulacje, z czego dwie najbardziej istotne.

Są nimi podwójne logowanie i częstsze wpisywanie PIN-u przy transakcjach zbliżeniowych. Od 14 września po prostu wszyscy klienci instytucji finansowych będą musieli potwierdzać swoją tożsamość nie tylko za pomocą loginu i hasła, jak również jedną z dodatkowych metod, w tym: kod SMS, hasło z tokena lub maskowane albo za pomocą aplikacji mobilnej.

PSD2.Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej (nie tylko ROR) w II kw. 2019 roku według statystyk prnes.pl:

  • PKO BP i Inteligo - 8 680 400
  • ING Bank Śląski - 3 975 000
  • mBank - 3 928 090
  • Santander Bank Polska - 3 904 082
  • Bank Pekao - 3 340 969
  • Alior Bank - 2 632 428
  • Bank Millennium - 2 472 378
  • BNP Paribas - 1 523 385

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów