Dyrektywa PSD2. Problemy klientów z logowaniem do kont internetowych - banki reagują

Sobota była początkiem faktycznego wdrożenia unijnej dyrektywy dotyczącej płatności (PSD2), z powodu której banki musiały zmienić sposób logowania się klientów. Wiążą się z tym pewne problemy.

Dyrektywa PSD2. Problemy klientów z logowaniem do kont internetowych - banki reagują
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com | Kevin George
Jakub Stasiak

Problemy klientów banków po wprowadzeniu PSD2

Już w poniedziałek problemy z elektronicznym logowaniem mieli klienci Alior Banku. Części z nich nie wyświetlało się okienko, w którym należało uzupełnić konieczne do zalogowania dane. Problem techniczny przeciągnął się do następnego dnia.

Z podobnym problemem zmagali się również klienci BOŚ, którzy przez kilka dni uskarżali się z powodu braku otrzymania kodu sms, bez którego nie mogli zalogować się do swoich kont. W obu przypadkach banki wiążą awarię z przeciążeniem serwerów po wprowadzeniu PSD2.

Jak informowała we wtorek Wirtualna Polska, do podobnych przypadków dochodziło także w niewielkim Wolskwagen Banku. "W związku z pracami technicznymi mogą występować chwilowe utrudnienia w zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego Volkswagen Banku" - informował bank w komunikacie. Pełna funkcjonalność systemu została przywrócona we wtorek wieczorem.

Obejrzyj: PSD2. Banki przespały zmiany. "To okazja dla oszustów"

Dyrektywa PSD2 a zasady funkcjonowania banków

Od 14 września 2019 r. obowiązują nowe zasady logowania do bankowości elektronicznej i elektronicznych transakcji płatniczych.

PSD2 sprawia, że banki i inne instytucje finansowe zmieniają sposoby potwierdzania transakcji internetowych. Do tego dochodzą również inne regulacje, z czego dwie najbardziej istotne.

Są nimi podwójne logowanie i częstsze wpisywanie PIN-u przy transakcjach zbliżeniowych. Od 14 września po prostu wszyscy klienci instytucji finansowych będą musieli potwierdzać swoją tożsamość nie tylko za pomocą loginu i hasła, jak również jedną z dodatkowych metod, w tym: kod SMS, hasło z tokena lub maskowane albo za pomocą aplikacji mobilnej.

PSD2.Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej (nie tylko ROR) w II kw. 2019 roku według statystyk prnes.pl:

  • PKO BP i Inteligo - 8 680 400
  • ING Bank Śląski - 3 975 000
  • mBank - 3 928 090
  • Santander Bank Polska - 3 904 082
  • Bank Pekao - 3 340 969
  • Alior Bank - 2 632 428
  • Bank Millennium - 2 472 378
  • BNP Paribas - 1 523 385

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:money.pl
bankowośćinternetdyrektywa psd2

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.