Ekspert: analityka wideo pomoże zwiększyć przychody punktu sprzedaży
Analityka wideo to rozwijająca się gałąź rynku, która pozwala na badanie skuteczności działań marketingowych. W przyszłości może pomóc zmniejszyć kolejki w sklepach i przyspieszyć obsługę klienta - podkreślił prezes Integrated Solutions Mariusz Chochołek.
W komunikacie przesłanym w czwartek PAP Technologie prezes Integrated Solutions przypomniał, że światowy rynek wideo analityki wzrasta co roku o około 20 proc. W 2021 roku ma być wart ponad 4 mld dolarów - wynika z badania firmy analitycznej Markets and Markets.
"O ile śledzenie ścieżek zakupowych użytkowników w sklepach internetowych jest już pewnym standardem, to w offline z takich narzędzi nadal korzysta tylko część największych sieci detalicznych. Tymczasem nasze doświadczenia pokazują, że analiza tego, w jaki sposób klient porusza się po sklepie, na co zwraca uwagę, w jaki sposób reaguje na promocje, potrafi zwiększyć przychody w danym punkcie sprzedaży nawet o kilka procent. W dobie wysokiej konkurencyjności rynków, za wideo analityką stoją zatem konkretne korzyści finansowe" - ocenia Chochołek.
Przeprowadzone na całym świecie badania pokazują, że wzrost zainteresowania takimi technologiami może wynikać także ze zmian w zachowaniu samych konsumentów. 84 proc. posiadaczy smartfonów, mających 18-35 lat, chciałoby otrzymywać wiadomość od marki podczas wizyty w jej sklepie. Z kolei blisko jedna trzecia twierdzi, że ta informacja mogłaby być dopasowana do ich wcześniejszych zachowań z sieci - podkreślono w komunikacie powołując się na badanie Harris Poll.
Według Chochołka współczesny klient jest coraz bardziej przyzwyczajony do intuicyjności robienia zakupów, którą oferuje internet. W związku z tym kupujący będzie oczekiwać tego samego od sklepów stacjonarnych.
"Ważną zaletą wideo analityki jest to, że umożliwia personalizację sprzedaży pod kątem demografii czy preferencji konsumenta, bazując na statystykach a nie danych osobowych" - podkreśla prezes Integrated Solutions. (PAP)
lm/ jbr/