EMF zaprezentuje plany rozwojowe w czwartek
Warszawa, 13.02.2015 (ISBnews) - Empik Media & Fashion (EMF) zaprezentuje plany rozwojowe w czwartek, 19 lutego, przy okazji publikacji wyników za IV kw. 2014 r., poinformował prezes EMF Krzysztof Rabiański.
13.02.2015 11:29
"19 lutego, przy okazji wyników za IV kw. 2014 będziemy rozmawiali o biznesie. Rok 2015 będzie dla nas z wielu względów przełomowy" - powiedział Rabiański dziennikarzom podczas debiutu obligacji spółki na Catalyst.
Według jego słów, w tym dniu można spodziewać się aktualizacji procesów sprzedaży aktywów grupy czy planów dotyczących rozwoju sieci.
Prezes ocenił działalność na wschodzie jako największe ryzyko operacyjne dla grupy i - według jego słów - EMF planuje się z tych rynków wycofać. Z kolei segment szkół językowych określił jako nie należący do podstawowej działalności z perspektywy profilu grupy.
Rabiański wskazał również, że w ciągu trzech lat (perspektywa do listopada 2017 r., kiedy przypada termin wykupu obligacji) grupa będzie dążyła do zmniejszenia zobowiązań. Poziom długu netto do EBITDA w przedziale 1x-3x ocenił jako optymalny.
"Nie będzie desperackiej sprzedaży aktywów. Zakładamy poprawę płynności przez chociażby planowane wyjścia, czy generowany cash operacyjny" - podkreślił prezes.
Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.
(ISBnews)