Emperia i Eurocash mają ugodę; Eurocash kupił spółki dystrybucyjne Emperii za 1,1 mld zł (opis)

21.12. Warszawa (PAP) - Emperia i Eurocash podpisały ugodę kończącą kilkumiesięczny spór, na mocy której Eurocash kupił za 1,095 mld zł udziały w spółkach dystrybucyjnych...

21.12.2011 | aktual.: 21.12.2011 12:53

21.12. Warszawa (PAP) - Emperia i Eurocash podpisały ugodę kończącą kilkumiesięczny spór, na mocy której Eurocash kupił za 1,095 mld zł udziały w spółkach dystrybucyjnych należących do Emperii - poinformował Eurocash w komunikacie.

Ustalona obecnie cena transakcji jest wyższa niż poprzednio, kiedy wynosiła 926 mln zł, ale spółki zastrzegały wtedy, że cena może ulec jeszcze zmianie.

W wyniku transakcji Eurocash kupił udziały w następujących spółkach: Euro Sklep, Detal Koncept, Lewiatan Zachód, Lewiatan Północ, Tradis, Drogerie Koliber, Lewiatan Holding, partnerski Serwis Detaliczny, Lewiatan Opole, Lewiatan Wielkopolska, DEF, Ambra, Lewiatan Podlasie, Lewiatan Śląsk, Lewiatan Kujawy, Lewiatan Orbita oraz Gama Serwis.

Grupa Tradis prowadzi obecnie 7 centrów dystrybucyjnych, 57 hurtowni oraz sieci franczyzowe, w których skupionych jest ok. 4500 niezależnych sklepów. Wyniki finansowe Grupy Tradis będą konsolidowane z Grupą Eurocash od 1 stycznia 2012 roku.

W dniu podpisania ugody Trybunał Arbitrażowy rozpoznający spór pomiędzy Eurocash a Emperia i P1 powstały na gruncie umowy inwestycyjnej umorzył postępowanie arbitrażowe.

"Sfinalizowaliśmy to, co konsekwentnie zapowiadaliśmy i do czego dążyliśmy. W dwa miesiące od pozytywnej decyzji UOKiK przejęliśmy Grupę Tradis, stając się największym w Polsce dystrybutorem markowych artykułów spożywczych. Finalne warunki transakcji odpowiadają założeniom przyjętym rok temu w umowie inwestycyjnej - powiedział Luis Amaral, prezes Eurocash, cytowany w komunikacie prasowym.

Transakcja została opłacona przez Eurocash gotówką, niemal w całości z kredytu udzielonego przez konsorcjum banków ING Bank Śląski oraz BZ WBK.

W oparciu o umowę inwestycyjną, Grupa Eurocash będzie zaopatrywać sieć Stokrotka przez okres co najmniej 18 miesięcy.

Eurocash podał, że dzięki połączeniu obu firm, na rynku dystrybucji żywności powstał podmiot o przychodach na poziomie ok. 14 mld zł (bazując na wynikach pro-forma 2010 r.), prowadzący sieci franczyzowe dla ok. 9 tys. sklepów detalicznych. (PAP)

pr/ ana/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)