Trwa ładowanie...
d4mma8w
18-05-2015 10:50

Esotiq & Henderson planuje otwarcie do 61 nowych salonów w 2015 r.

Warszawa, 18.05.2015 (ISBnews) - Esotiq & Henderson chce w tym roku zwiększyć powierzchnię handlową o około 3,5 tys. m2 poprzez otwarcie do 61 salonów, co da łączną liczbę 275 salonów na terenie kraju, podała spółka.

d4mma8w
d4mma8w

"Do końca 2015 r. spółka zamierza zwiększyć łączną powierzchnię sprzedaży o około 3,5 tys. m2 poprzez otwarcie do 61 salonów, co da łączną liczbę 275 salonów na terenie kraju. W Niemczech Esotiq w tym roku planuje zwiększenie sieci maksymalnie do 10 salonów. Nowe placówki, w Polsce i za granicą, będą otwierane głównie na zasadach franczyzy" - czytamy w komunikacie.

"Operacyjnie i marketingowo w pierwszych trzech miesiącach tego roku koncentrowaliśmy się na rozwoju sieci Femestage Eva Minge i placówek w Niemczech. Kolekcje Femestage na ten i kolejne sezony były już gotowe, co wymagało inwestycji" - powiedział prezes Esotiq & Henderson Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie.

Pierwsze salony Femestage Eva Minge zaczęły powstały w kwietniu. Obecnie jest ich 6, po maju ma być 8. Cel na ten rok to 25 salonów Femestage Eva Minge.
Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson w I kwartale tego roku wyniosły 24,6 mln zł (wzrost o 5,6% r/r. Wynik netto grupy w tym okresie wyniósł 191 tys. zł (wzrost o 24,8%). W I kw. br. powierzchnia sieci salonów Esotiq z bielizną i kosmetykami wzrosła o 8% r/r. Sprzedaż w sieci Esotiq przeliczeniu na metr wzrosła o 9,6% r/r, podała także spółka.

Esotiq i Henderson w I kwartale reorganizował także model biznesowy Eva Minge Design sp. z o.o., powiązanej wspólnym zarządem (E&H posiada w niej 50% udziałów). Dom modowy Eva Minge Design ma zajmować się sprzedażą najbardziej prestiżowych kolekcji Eva Minge na świecie i sprzedażą licencji

d4mma8w

"Zależy nam na rozwoju biznesu modowego. Stąd plany rozszerzenia dostępności ekskluzywnych kolekcji w prestiżowych butikach na świecie. Wkrótce najnowsze kolekcje Ewy Minge pojawią się na najważniejszych pokazach mody na świecie, m.in. na lipcowym houte couture w Paryżu. W najwyższym segmencie będziemy bazować na sprzedaży licencji"- powiedział Adam Skrzypek.

Podczas walnego, które odbyło się na początku kwietnia br. akcjonariusze Esotiq & Henderson zdecydowali o emisji do 450 tys. akcji serii F w drodze emisji publicznej i ubieganiu się o wejście na rynek główny GPW. W uzasadnieniu uchwały podano, że głównym celem emisji akcji jest pozyskanie środków finansowych w kwocie do 16 mln zł, które posłużą wsparciu wdrożenia nowych projektów inwestycyjnych Esotiq & Henderson gwarantujących wzrost potencjału spółki i umocnienie jej pozycji konkurencyjnej.

W drugiej połowie lutego prezes Esotiq & Henderson Adam Skrzypek informował, że spółka czeka na zatwierdzenie prospektu emisyjnego przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), które powinno nastąpić w "najbliższych miesiącach".

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. Spółka jest notowana na NewConnect od czerwca 2011 r.

(ISBnews)

d4mma8w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4mma8w